Historia zmian

Zapoznaj się z historią zmian w wersjach programu WAPRO Gang. Wybierz wariant programu.

ZMIANY TECHNICZNE
  • bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • W procesie kopiowania pracowników między firmami dodano kontrolę numeru PESEL, aby uniknąć wielokrotnego dodania tego samego pracownika. Kontrola ostrzega o istnieniu pracownika o tym samym numerze PESEL w firmie docelowej, ale nie blokuje eksportu.
  • W konfiguracji pobierania zwolnień elektronicznych eZLA dodano możliwość usunięcia konfiguracji połączenia z PUE ZUS, ukryto widoczność hasła i dodano opcję jego podglądu.
  • W archiwum dokumentów pracownika w oknie dokumentu zastąpiono opcję Otwórz dotyczącą pliku załącznika dokumentu, opcją Zapisz ze wskazaniem lokalizacji. Zmiana dotyczy instancji programu uruchamianych na Wapro Anywhere Online.
  • Wprowadzono ograniczenie okresu przechowywania zapisów dotyczących aktywności użytkowników w rejestrze operacji. Zapisy starsze niż 5 lat są usuwane. Domyślny okres przechowywania danych dla danej firmy można skrócić za pomocą parametru Okres raportowania aktywności użytkowników z kategorii Ogólne w opcji Ustawienia i parametry konfiguracyjne firmy.
  • Opcję Administratora rozbudowano o możliwość konfigurowania haseł służących do szyfrowania pasków i PIT-11 wysyłanych mailem lub na Portal HR jako pliki PDF. Jeżeli pracownik ma wprowadzone hasło w swoich danych podstawowych, to zostanie ono użyte do szyfrowania plików. W przeciwnym razie plik zostanie zaszyfrowany jego numerem PESEL lub zgodnie z konfiguracją hasła pracownika. Do szyfrowania można wykorzystać Imię, Nazwisko i PESEL pracownika w dowolnej kolejności z możliwością zastosowania inwersji. Imię i nazwisko w haśle nie zawiera polskich znaków i składa się tylko z małych liter. Za pomocą tej samej opcji można wyłączyć szyfrowanie załączników hasłem.
  • Zmieniono mechanizm Ewidencji czasu pracy na szybsze i wydajniejsze rozwiązanie oparte na technologii .NET i DevExpress. Zachowano dotychczasową funkcjonalność pozwalającą na wprowadzenie godzin przepracowanych, nieobecności dla pracowników etatowych oraz modyfikowanie ich nominalnego czasu pracy. Mechanizm umożliwia również import danych z plików Excela.
  • W kartotece osobowej zmieniono sposób sortowania po numerze ewidencyjnym. Obecnie kolejność odpowiada wartości numerycznej numeru ewidencyjnego.
  • W kalkulatorze wynagrodzeń wprowadzono mechanizm podpowiadania parametrów z ostatniej umowy zlecenia, umowy okresowej lub zawieranych umów w przypadku braku danych w podstawowych danych podatkowych.
  • Wymieniono moduł Wapro PPK na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Poczta na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł Wapro RODO na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Dokumenty na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Formularze na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
ZMIANY MERYTORYCZNE:
  • W drukowaniu i eksporcie zaświadczenia płatnika składek ZUS Z-3 zmieniono sposób przekazywania informacji o ilości osób ubezpieczonych chorobowo. Zamiast podawania wartości liczbowej użytkownik zaznacza lub nie opcję powyżej 20 ubezpieczonych. Wartość domyślna jest ustalana na podstawie parametru konfiguracyjnego Firma zatrudniająca.
  • Do słownika Orzeczenia niepełnosprawności wykorzystywanego do zgłoszeń do ZUS ubezpieczonych i członków ich rodzin, dodano pozycję 4 - Orzeczenie o niepełnosprawności wydawane osobom do 16 roku życia.
  • W mechanizmie obliczeń typu listy Premie kw. i premie roczne dodano blokadę naliczenia drugiej listy za ten sam kwartał lub rok.
  • Wprowadzono zmiany wynikające z rozporządzenia Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, raportów informacyjnych, oświadczeń o zamiarze przekazania raportów informacyjnych, informacji o zawartych umowach o dzieło oraz innych dokumentów. W Innych danych do ubezpieczeń dodano opcję umożliwiającą zaznaczenie pracy jako nauczyciel na podstawie Karty nauczyciela. Informacje te są wykorzystywane w zmienionym imiennym raporcie miesięcznym o przychodach ubezpieczonego/okresach pracy nauczycielskiej ZUS RPA do wypełnienia sekcji III.G.
  • Zmieniono mechanizm obliczeń podstawy do zasiłku w związku z publikacją komunikatu ZUS w sprawie uzupełniania wynagrodzenia w podstawie do zasiłku pracowników korzystających z urlopu z powodu siły wyższej. W przypadku korzystania przez pracownika z urlopu z powodu siły wyższej, jego wynagrodzenie jest uzupełniane do kwoty umowy, jeżeli otrzymuje wynagrodzenie stałe i zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy zasiłkowej, a także jeżeli uzyskuje wynagrodzenie zmienne.
  • Wydruk obliczonych podstaw do zasiłku rozbudowano o kolumny związane z urlopem z powodu siły wyższej i godzinami przepracowanymi. Dodatkowo dodano informację o liczbie miesięcy uwzględnionych do wyznaczenia podstawy.
  • Analogicznie do zmian w podstawie do zasiłku zmieniono mechanizm obliczeń wynagrodzenia pracownika korzystającego z urlopu z powodu siły wyższej, służący do ograniczenia podstawy na ubezpieczenie społeczne osób na urlopie wychowawczym.
  • Wydruk obliczonych podstaw do wychowawczego rozbudowano o kolumny związane z urlopem z powodu siły wyższej i godzinami przepracowanymi.
  • Rozwiązano problem z kwotami w dodatkowej sekcji zestawienie należnych składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne w Informacji dla osoby ubezpieczonej ZUS RMUA w przypadku członków rad nadzorczych.
  • W obliczeniach wyrównania do najniższego wynagrodzenia uwzględniono nieobecności związane ze zwolnieniem ze świadczenia pracy.
  • Do pozycji menu Raporty | Deklaracje podatkowe dodano opcję Deklaracja PIT-R -informację o wypłaconych podatnikowi kwotach z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich. Opcja pozwala wygenerować PIT-R jako samodzielną deklarację w przypadku otrzymana przez podatnika jedynie przychodów zwolnionych od podatku.
ZMIANY DLA PORTALU HR:
  • W konfiguracji portalu dodano nowy parametr Czy nieobecności zespołu w kalendarzu na stronie głównej prezentować dla pracowników z całej firmy. Pozwala on włączyć na pulpicie startowym pracownika, w nieobecnościach zespołu informacje o nieobecnościach wszystkich pracowników firmy. Przy wyłączonym parametrze widoczne są informacje tylko o nieobecnościach przełożonego i innych podległych mu pracowników.
  • W konfiguracji portalu dodano nowy parametr Czy ukrywać informację o najbliższej nieobecności przełożonego. Pozwala on wyłączyć na karcie z informacjami o przełożonym informację o jego najbliżej nieobecności.
  • Zmieniono zakres wysyłanych danych o badaniach lekarskich i szkoleniach BHP. Obecnie wysyłane są dane nie starsze niż trzy lata (domyślnie ustawienie w parametrach portalu) licząc od daty następnego badania i następnego szkolenia. Poprzednio okres był ustalany na podstawie daty badania lub szkolenia.
  • Wprowadzono ograniczenie okresu z jakiego wysyłane są udzielone pracownikowi pożyczki mieszkaniowe i z K.Z.P do trzech lat (domyślnie ustawienie w parametrach portalu).
  • Dodano zabezpieczenie przed dodaniem do portalu użytkownika, którego adres mailowy, będący jednocześnie loginem zawiera niedozwolone znaki (np. polskie litery).
  • W procesie składania wniosków urlopowych włączono kontrolę limitu dostępnych dni urlopowych. Kontrola dotyczy zarówno urlopu wypoczynkowego jak i na żądanie. Złożenie wniosku na ilość dni ponad wymiar nie jest możliwe.
  • Rozbudowano sposób konfiguracji wniosku urlopowego. Obecnie można włączać lub wyłączać możliwość wyboru z listy nie tylko rodzaju urlopu, ale i jego podtypu.
  • Włączono mechanizm retencji danych na portalu. Okres przechowywania danych jest określony w parametrach programu zależnie od ich rodzaju. Po zdefiniowanym okresie dane z portalu są usuwane, a po stronie programu Wapro Gang dane są oznaczone jako usunięte w wyniku retencji.
  • Dodawanie elementów bazy wiedzy rozbudowano o możliwość przekazania pracownikowi/pracownikom dokumentów, które wymagają potwierdzenia czy zapoznania się. Edycję elementu bazy wiedzy rozbudowano o pola Czy pokazać powiadomienie po zalogowaniu się do portalu i Czy wymagane potwierdzenie zapoznania się z dokumentem. W oknie Baza wiedzy dodano również opcje pozwalające przeglądać listę osób, które potwierdziły zapoznaje się z dokumentem.
  • Dodano możliwość usuwania kategorii dokumentów z bazy wiedzy, które zostały zsynchronizowane z portalem.
  • Wyłączono tworzenie powiadomień przez Wapro Update w przypadku inicjacji pytań użytkowników w programie Wapro Gang. Rozwiązano problem z wielokrotnym pojawianiem się komunikatu o braku uprawnień do odpowiadania na pytania w przypadku inicjowania pytania do wielu pracowników.
  • W ewidencji nieobecności dodano mechanizm usuwania z portalu wniosku o prace zdalną łącznie z usuwaniem pracy zdalnej z ewidencji.
  • W procedurze akceptacji wniosków urlopowych dodano informacje o przekroczeniu dostępnego dla pracownika limitu urlopu.
  • W procedurze akceptacji wniosków o pracę zdalną okazjonalną dodano informacje o przekroczeniu dostępnego limitu dla pracownika.
  • Dodano mechanizm synchronizacji informacji o pracy zdalnej wprowadzonej do Ewidencji nieobecności w programie Wapro Gang.
ZMIANY TECHNICZNE
  • bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • W procesie kopiowania pracowników między firmami dodano kontrolę numeru PESEL, aby uniknąć wielokrotnego dodania tego samego pracownika. Kontrola ostrzega o istnieniu pracownika o tym samym numerze PESEL w firmie docelowej, ale nie blokuje eksportu.
  • W konfiguracji pobierania zwolnień elektronicznych eZLA dodano możliwość usunięcia konfiguracji połączenia z PUE ZUS, ukryto widoczność hasła i dodano opcję jego podglądu.
  • W archiwum dokumentów pracownika w oknie dokumentu zastąpiono opcję Otwórz dotyczącą pliku załącznika dokumentu, opcją Zapisz ze wskazaniem lokalizacji. Zmiana dotyczy instancji programu uruchamianych na Wapro Anywhere Online.
  • Wprowadzono ograniczenie okresu przechowywania zapisów dotyczących aktywności użytkowników w rejestrze operacji. Zapisy starsze niż 5 lat są usuwane. Domyślny okres przechowywania danych dla danej firmy można skrócić za pomocą parametru Okres raportowania aktywności użytkowników z kategorii Ogólne w opcji Ustawienia i parametry konfiguracyjne firmy.
  • Opcję Administratora rozbudowano o możliwość konfigurowania haseł służących do szyfrowania pasków i PIT-11 wysyłanych mailem lub na Portal HR jako pliki PDF. Jeżeli pracownik ma wprowadzone hasło w swoich danych podstawowych, to zostanie ono użyte do szyfrowania plików. W przeciwnym razie plik zostanie zaszyfrowany jego numerem PESEL lub zgodnie z konfiguracją hasła pracownika. Do szyfrowania można wykorzystać Imię, Nazwisko i PESEL pracownika w dowolnej kolejności z możliwością zastosowania inwersji. Imię i nazwisko w haśle nie zawiera polskich znaków i składa się tylko z małych liter. Za pomocą tej samej opcji można wyłączyć szyfrowanie załączników hasłem.
  • Zmieniono mechanizm Ewidencji czasu pracy na szybsze i wydajniejsze rozwiązanie oparte na technologii .NET i DevExpress. Zachowano dotychczasową funkcjonalność pozwalającą na wprowadzenie godzin przepracowanych, nieobecności dla pracowników etatowych oraz modyfikowanie ich nominalnego czasu pracy. Mechanizm umożliwia również import danych z plików Excela.
  • W kartotece osobowej zmieniono sposób sortowania po numerze ewidencyjnym. Obecnie kolejność odpowiada wartości numerycznej numeru ewidencyjnego.
  • W kalkulatorze wynagrodzeń wprowadzono mechanizm podpowiadania parametrów z ostatniej umowy zlecenia, umowy okresowej lub zawieranych umów w przypadku braku danych w podstawowych danych podatkowych.
  • Wymieniono moduł Wapro PPK na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Poczta na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł Wapro RODO na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Dokumenty na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Formularze na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
ZMIANY MERYTORYCZNE:
  • W drukowaniu i eksporcie zaświadczenia płatnika składek ZUS Z-3 zmieniono sposób przekazywania informacji o ilości osób ubezpieczonych chorobowo. Zamiast podawania wartości liczbowej użytkownik zaznacza lub nie opcję powyżej 20 ubezpieczonych. Wartość domyślna jest ustalana na podstawie parametru konfiguracyjnego Firma zatrudniająca.
  • Do słownika Orzeczenia niepełnosprawności wykorzystywanego do zgłoszeń do ZUS ubezpieczonych i członków ich rodzin, dodano pozycję 4 - Orzeczenie o niepełnosprawności wydawane osobom do 16 roku życia.
  • W mechanizmie obliczeń typu listy Premie kw. i premie roczne dodano blokadę naliczenia drugiej listy za ten sam kwartał lub rok.
  • Wprowadzono zmiany wynikające z rozporządzenia Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, raportów informacyjnych, oświadczeń o zamiarze przekazania raportów informacyjnych, informacji o zawartych umowach o dzieło oraz innych dokumentów. W Innych danych do ubezpieczeń dodano opcję umożliwiającą zaznaczenie pracy jako nauczyciel na podstawie Karty nauczyciela. Informacje te są wykorzystywane w zmienionym imiennym raporcie miesięcznym o przychodach ubezpieczonego/okresach pracy nauczycielskiej ZUS RPA do wypełnienia sekcji III.G.
  • Zmieniono mechanizm obliczeń podstawy do zasiłku w związku z publikacją komunikatu ZUS w sprawie uzupełniania wynagrodzenia w podstawie do zasiłku pracowników korzystających z urlopu z powodu siły wyższej. W przypadku korzystania przez pracownika z urlopu z powodu siły wyższej, jego wynagrodzenie jest uzupełniane do kwoty umowy, jeżeli otrzymuje wynagrodzenie stałe i zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy zasiłkowej, a także jeżeli uzyskuje wynagrodzenie zmienne.
  • Wydruk obliczonych podstaw do zasiłku rozbudowano o kolumny związane z urlopem z powodu siły wyższej i godzinami przepracowanymi. Dodatkowo dodano informację o liczbie miesięcy uwzględnionych do wyznaczenia podstawy.
  • Analogicznie do zmian w podstawie do zasiłku zmieniono mechanizm obliczeń wynagrodzenia pracownika korzystającego z urlopu z powodu siły wyższej, służący do ograniczenia podstawy na ubezpieczenie społeczne osób na urlopie wychowawczym.
  • Wydruk obliczonych podstaw do wychowawczego rozbudowano o kolumny związane z urlopem z powodu siły wyższej i godzinami przepracowanymi.
  • Rozwiązano problem z kwotami w dodatkowej sekcji zestawienie należnych składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne w Informacji dla osoby ubezpieczonej ZUS RMUA w przypadku członków rad nadzorczych.
  • W obliczeniach wyrównania do najniższego wynagrodzenia uwzględniono nieobecności związane ze zwolnieniem ze świadczenia pracy.
  • Do pozycji menu Raporty | Deklaracje podatkowe dodano opcję Deklaracja PIT-R -informację o wypłaconych podatnikowi kwotach z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich. Opcja pozwala wygenerować PIT-R jako samodzielną deklarację w przypadku otrzymana przez podatnika jedynie przychodów zwolnionych od podatku.
ZMIANY DLA PORTALU HR:
  • W konfiguracji portalu dodano nowy parametr Czy nieobecności zespołu w kalendarzu na stronie głównej prezentować dla pracowników z całej firmy. Pozwala on włączyć na pulpicie startowym pracownika, w nieobecnościach zespołu informacje o nieobecnościach wszystkich pracowników firmy. Przy wyłączonym parametrze widoczne są informacje tylko o nieobecnościach przełożonego i innych podległych mu pracowników.
  • W konfiguracji portalu dodano nowy parametr Czy ukrywać informację o najbliższej nieobecności przełożonego. Pozwala on wyłączyć na karcie z informacjami o przełożonym informację o jego najbliżej nieobecności.
  • Zmieniono zakres wysyłanych danych o badaniach lekarskich i szkoleniach BHP. Obecnie wysyłane są dane nie starsze niż trzy lata (domyślnie ustawienie w parametrach portalu) licząc od daty następnego badania i następnego szkolenia. Poprzednio okres był ustalany na podstawie daty badania lub szkolenia.
  • Wprowadzono ograniczenie okresu z jakiego wysyłane są udzielone pracownikowi pożyczki mieszkaniowe i z K.Z.P do trzech lat (domyślnie ustawienie w parametrach portalu).
  • Dodano zabezpieczenie przed dodaniem do portalu użytkownika, którego adres mailowy, będący jednocześnie loginem zawiera niedozwolone znaki (np. polskie litery).
  • W procesie składania wniosków urlopowych włączono kontrolę limitu dostępnych dni urlopowych. Kontrola dotyczy zarówno urlopu wypoczynkowego jak i na żądanie. Złożenie wniosku na ilość dni ponad wymiar nie jest możliwe.
  • Rozbudowano sposób konfiguracji wniosku urlopowego. Obecnie można włączać lub wyłączać możliwość wyboru z listy nie tylko rodzaju urlopu, ale i jego podtypu.
  • Włączono mechanizm retencji danych na portalu. Okres przechowywania danych jest określony w parametrach programu zależnie od ich rodzaju. Po zdefiniowanym okresie dane z portalu są usuwane, a po stronie programu Wapro Gang dane są oznaczone jako usunięte w wyniku retencji.
  • Dodawanie elementów bazy wiedzy rozbudowano o możliwość przekazania pracownikowi/pracownikom dokumentów, które wymagają potwierdzenia czy zapoznania się. Edycję elementu bazy wiedzy rozbudowano o pola Czy pokazać powiadomienie po zalogowaniu się do portalu i Czy wymagane potwierdzenie zapoznania się z dokumentem. W oknie Baza wiedzy dodano również opcje pozwalające przeglądać listę osób, które potwierdziły zapoznaje się z dokumentem.
  • Dodano możliwość usuwania kategorii dokumentów z bazy wiedzy, które zostały zsynchronizowane z portalem.
  • Wyłączono tworzenie powiadomień przez Wapro Update w przypadku inicjacji pytań użytkowników w programie Wapro Gang. Rozwiązano problem z wielokrotnym pojawianiem się komunikatu o braku uprawnień do odpowiadania na pytania w przypadku inicjowania pytania do wielu pracowników.
  • W ewidencji nieobecności dodano mechanizm usuwania z portalu wniosku o prace zdalną łącznie z usuwaniem pracy zdalnej z ewidencji.
  • W procedurze akceptacji wniosków urlopowych dodano informacje o przekroczeniu dostępnego dla pracownika limitu urlopu.
  • W procedurze akceptacji wniosków o pracę zdalną okazjonalną dodano informacje o przekroczeniu dostępnego limitu dla pracownika.
  • Dodano mechanizm synchronizacji informacji o pracy zdalnej wprowadzonej do Ewidencji nieobecności w programie Wapro Gang.
ZMIANY TECHNICZNE
  • bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • W procesie kopiowania pracowników między firmami dodano kontrolę numeru PESEL, aby uniknąć wielokrotnego dodania tego samego pracownika. Kontrola ostrzega o istnieniu pracownika o tym samym numerze PESEL w firmie docelowej, ale nie blokuje eksportu.
  • W konfiguracji pobierania zwolnień elektronicznych eZLA dodano możliwość usunięcia konfiguracji połączenia z PUE ZUS, ukryto widoczność hasła i dodano opcję jego podglądu.
  • W archiwum dokumentów pracownika w oknie dokumentu zastąpiono opcję Otwórz dotyczącą pliku załącznika dokumentu, opcją Zapisz ze wskazaniem lokalizacji. Zmiana dotyczy instancji programu uruchamianych na Wapro Anywhere Online.
  • Wprowadzono ograniczenie okresu przechowywania zapisów dotyczących aktywności użytkowników w rejestrze operacji. Zapisy starsze niż 5 lat są usuwane. Domyślny okres przechowywania danych dla danej firmy można skrócić za pomocą parametru Okres raportowania aktywności użytkowników z kategorii Ogólne w opcji Ustawienia i parametry konfiguracyjne firmy.
  • Opcję Administratora rozbudowano o możliwość konfigurowania haseł służących do szyfrowania pasków i PIT-11 wysyłanych mailem lub na Portal HR jako pliki PDF. Jeżeli pracownik ma wprowadzone hasło w swoich danych podstawowych, to zostanie ono użyte do szyfrowania plików. W przeciwnym razie plik zostanie zaszyfrowany jego numerem PESEL lub zgodnie z konfiguracją hasła pracownika. Do szyfrowania można wykorzystać Imię, Nazwisko i PESEL pracownika w dowolnej kolejności z możliwością zastosowania inwersji. Imię i nazwisko w haśle nie zawiera polskich znaków i składa się tylko z małych liter. Za pomocą tej samej opcji można wyłączyć szyfrowanie załączników hasłem.
  • Zmieniono mechanizm Ewidencji czasu pracy na szybsze i wydajniejsze rozwiązanie oparte na technologii .NET i DevExpress. Zachowano dotychczasową funkcjonalność pozwalającą na wprowadzenie godzin przepracowanych, nieobecności dla pracowników etatowych oraz modyfikowanie ich nominalnego czasu pracy. Mechanizm umożliwia również import danych z plików Excela.
  • W kartotece osobowej zmieniono sposób sortowania po numerze ewidencyjnym. Obecnie kolejność odpowiada wartości numerycznej numeru ewidencyjnego.
  • W kalkulatorze wynagrodzeń wprowadzono mechanizm podpowiadania parametrów z ostatniej umowy zlecenia, umowy okresowej lub zawieranych umów w przypadku braku danych w podstawowych danych podatkowych.
  • Wymieniono moduł Wapro PPK na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Poczta na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł Wapro RODO na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Dokumenty na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
  • Wymieniono moduł e-Formularze na nowszą wersję 9.00.0, wykorzystującą możliwość szyfrowania połączenia za pomocą certyfikatów SQL Serwera.
ZMIANY MERYTORYCZNE:
  • W drukowaniu i eksporcie zaświadczenia płatnika składek ZUS Z-3 zmieniono sposób przekazywania informacji o ilości osób ubezpieczonych chorobowo. Zamiast podawania wartości liczbowej użytkownik zaznacza lub nie opcję powyżej 20 ubezpieczonych. Wartość domyślna jest ustalana na podstawie parametru konfiguracyjnego Firma zatrudniająca.
  • Do słownika Orzeczenia niepełnosprawności wykorzystywanego do zgłoszeń do ZUS ubezpieczonych i członków ich rodzin, dodano pozycję 4 - Orzeczenie o niepełnosprawności wydawane osobom do 16 roku życia.
  • W mechanizmie obliczeń typu listy Premie kw. i premie roczne dodano blokadę naliczenia drugiej listy za ten sam kwartał lub rok.
  • Wprowadzono zmiany wynikające z rozporządzenia Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, raportów informacyjnych, oświadczeń o zamiarze przekazania raportów informacyjnych, informacji o zawartych umowach o dzieło oraz innych dokumentów. W Innych danych do ubezpieczeń dodano opcję umożliwiającą zaznaczenie pracy jako nauczyciel na podstawie Karty nauczyciela. Informacje te są wykorzystywane w zmienionym imiennym raporcie miesięcznym o przychodach ubezpieczonego/okresach pracy nauczycielskiej ZUS RPA do wypełnienia sekcji III.G.
  • Zmieniono mechanizm obliczeń podstawy do zasiłku w związku z publikacją komunikatu ZUS w sprawie uzupełniania wynagrodzenia w podstawie do zasiłku pracowników korzystających z urlopu z powodu siły wyższej. W przypadku korzystania przez pracownika z urlopu z powodu siły wyższej, jego wynagrodzenie jest uzupełniane do kwoty umowy, jeżeli otrzymuje wynagrodzenie stałe i zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy zasiłkowej, a także jeżeli uzyskuje wynagrodzenie zmienne.
  • Wydruk obliczonych podstaw do zasiłku rozbudowano o kolumny związane z urlopem z powodu siły wyższej i godzinami przepracowanymi. Dodatkowo dodano informację o liczbie miesięcy uwzględnionych do wyznaczenia podstawy.
  • Analogicznie do zmian w podstawie do zasiłku zmieniono mechanizm obliczeń wynagrodzenia pracownika korzystającego z urlopu z powodu siły wyższej, służący do ograniczenia podstawy na ubezpieczenie społeczne osób na urlopie wychowawczym.
  • Wydruk obliczonych podstaw do wychowawczego rozbudowano o kolumny związane z urlopem z powodu siły wyższej i godzinami przepracowanymi.
  • Rozwiązano problem z kwotami w dodatkowej sekcji zestawienie należnych składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne w Informacji dla osoby ubezpieczonej ZUS RMUA w przypadku członków rad nadzorczych.
  • W obliczeniach wyrównania do najniższego wynagrodzenia uwzględniono nieobecności związane ze zwolnieniem ze świadczenia pracy.
  • Do pozycji menu Raporty | Deklaracje podatkowe dodano opcję Deklaracja PIT-R -informację o wypłaconych podatnikowi kwotach z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich. Opcja pozwala wygenerować PIT-R jako samodzielną deklarację w przypadku otrzymana przez podatnika jedynie przychodów zwolnionych od podatku.
ZMIANY DLA PORTALU HR:
  • W konfiguracji portalu dodano nowy parametr Czy nieobecności zespołu w kalendarzu na stronie głównej prezentować dla pracowników z całej firmy. Pozwala on włączyć na pulpicie startowym pracownika, w nieobecnościach zespołu informacje o nieobecnościach wszystkich pracowników firmy. Przy wyłączonym parametrze widoczne są informacje tylko o nieobecnościach przełożonego i innych podległych mu pracowników.
  • W konfiguracji portalu dodano nowy parametr Czy ukrywać informację o najbliższej nieobecności przełożonego. Pozwala on wyłączyć na karcie z informacjami o przełożonym informację o jego najbliżej nieobecności.
  • Zmieniono zakres wysyłanych danych o badaniach lekarskich i szkoleniach BHP. Obecnie wysyłane są dane nie starsze niż trzy lata (domyślnie ustawienie w parametrach portalu) licząc od daty następnego badania i następnego szkolenia. Poprzednio okres był ustalany na podstawie daty badania lub szkolenia.
  • Wprowadzono ograniczenie okresu z jakiego wysyłane są udzielone pracownikowi pożyczki mieszkaniowe i z K.Z.P do trzech lat (domyślnie ustawienie w parametrach portalu).
  • Dodano zabezpieczenie przed dodaniem do portalu użytkownika, którego adres mailowy, będący jednocześnie loginem zawiera niedozwolone znaki (np. polskie litery).
  • W procesie składania wniosków urlopowych włączono kontrolę limitu dostępnych dni urlopowych. Kontrola dotyczy zarówno urlopu wypoczynkowego jak i na żądanie. Złożenie wniosku na ilość dni ponad wymiar nie jest możliwe.
  • Rozbudowano sposób konfiguracji wniosku urlopowego. Obecnie można włączać lub wyłączać możliwość wyboru z listy nie tylko rodzaju urlopu, ale i jego podtypu.
  • Włączono mechanizm retencji danych na portalu. Okres przechowywania danych jest określony w parametrach programu zależnie od ich rodzaju. Po zdefiniowanym okresie dane z portalu są usuwane, a po stronie programu Wapro Gang dane są oznaczone jako usunięte w wyniku retencji.
  • Dodawanie elementów bazy wiedzy rozbudowano o możliwość przekazania pracownikowi/pracownikom dokumentów, które wymagają potwierdzenia czy zapoznania się. Edycję elementu bazy wiedzy rozbudowano o pola Czy pokazać powiadomienie po zalogowaniu się do portalu i Czy wymagane potwierdzenie zapoznania się z dokumentem. W oknie Baza wiedzy dodano również opcje pozwalające przeglądać listę osób, które potwierdziły zapoznaje się z dokumentem.
  • Dodano możliwość usuwania kategorii dokumentów z bazy wiedzy, które zostały zsynchronizowane z portalem.
  • Wyłączono tworzenie powiadomień przez Wapro Update w przypadku inicjacji pytań użytkowników w programie Wapro Gang. Rozwiązano problem z wielokrotnym pojawianiem się komunikatu o braku uprawnień do odpowiadania na pytania w przypadku inicjowania pytania do wielu pracowników.
  • W ewidencji nieobecności dodano mechanizm usuwania z portalu wniosku o prace zdalną łącznie z usuwaniem pracy zdalnej z ewidencji.
  • W procedurze akceptacji wniosków urlopowych dodano informacje o przekroczeniu dostępnego dla pracownika limitu urlopu.
  • W procedurze akceptacji wniosków o pracę zdalną okazjonalną dodano informacje o przekroczeniu dostępnego limitu dla pracownika.
  • Dodano mechanizm synchronizacji informacji o pracy zdalnej wprowadzonej do Ewidencji nieobecności w programie Wapro Gang.