Krajowy System e-Faktur

Przygotuj się
na KSeF już dziś
!

Wykorzystaj okazję na usprawnienie procesów wymiany dokumentów w Twojej firmie lub biurze rachunkowym.

  • automatyczny odbiór i wysyłka faktur do KSeF

  • bufor automatycznie dekretujący faktury

  • kontrola poprawności faktury przed wysyłką do Ministerstwa Finansów

  • komunikacja z KSeF i Twoimi kontrahentami w jednej platformie

Poznaj
rozwiązanie
Sprawdź, co
możesz zyskać
Jak działa
businesslink?
Kup
program

Co to jest KSeF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowy rejestr dokumentów, wprowadzony przez Ministerstwo Finansów. KSeF będzie wymagał elektronicznego przekazywania (rejestrowania) wystawionych faktur, oraz umożliwiał pobieranie faktury wystawionych nam przez inne podmioty, w formie faktury ustrukturyzowanej. 

Zasady wystawiania faktur określa ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.

wystawienei faktur w formie elektronciznej 80x80

Obowiązek nr 1:
Wystawianie faktur w postaci elektronicznej, w formie ustrukturyzowanego pliku xml

W praktyce oznacza to, że zmienia się definicja faktury elektronicznej. Do tej pory można było za nią uznać pliki w różnych formatach, które w rzeczywistości były cyfrowymi obrazami faktur. Wykorzystanie danych w nich zawartych w systemie ERP często sprowadzało się do ręcznej pracy pracownika.

Zaproponowane przez Ministerstwo Finansów rozwiązanie wymusza na podatnikach stosowanie wspólnego formatu pliku, co eliminuje trudności we wczytaniu i interpretacji faktur w systemach ERP, a więc ułatwi pracę.

pzresyłanie wystawionych faktur do MF 80x80

Obowiązek nr 2:
Przesyłanie wystawionych faktur
na serwer Ministerstwa Finansów

Faktura uznana będzie za wystawioną w momencie, kiedy odbierze ją platforma KSeF. W praktyce oznacza, to że firmy bądź biura rachunkowe będą musiały pilnować czy nie została wystawiona dla nich faktura w KSeF.

Przy odpowiednio zintegrowanym systemie ERP z KSeF już w momencie wystawienia faktura sprzedaży i zakupu trafi do systemu. Wyeliminowany zostanie problem otrzymania dokumentu po terminie lub jego zgubienia. 

Przygotuj się na KSeF już dziś!

Obowiązek korzystania
z KSeF coraz bliżej!

Zobacz, jak się do niego dobrze przygotować z WAPRO ERP by Asseco!

Play Video

Wapro KSeF (Businesslink)
usprawni pracę Twojego biura rachunkowego!

Warto rozważyć przejście z kilkoma wybranymi klientami na obsługę KSeF. To świetna okazją do przygotowania na nowe – a także możliwość czerpania korzyści ze stosowania KSeF już teraz. Dowiedz się, jak działa platforma Businesslink!

  • automatyczny odbiór faktur klientów

  • bufor automatycznie dekretujący i przygotowujący do księgowania, a po zatwierdzeniu przez klienta wysyłający do ksiąg

  • integracja wszystkich programow finansowo-księgowych z platformą KSeF - możliwość pracy na jednej platformie

  • możliwość komunikacji z klientami biura w platformie

50 pytań o
Krajowy System e-Faktur!

Wiedza naszych doświadczonych ekspertów, pozwoli Ci lepiej zrozumieć mechanizmy działania KSeF i w pełni wykorzystać jego potencjał.

grafika e-book 1070x667

Wykorzystaj KSeF jako szansę na usprawnienie
procesu wymiany dokumentów!

Dowiedz się, co zyska Twoja firma lub biuro rachunkowe na wdrożeniu obsługi KSeF z naszymi rozwiązaniami:
systemem WARPO ERP i platformą wymiany dokumentów Businesslink.

natyczhmiastowe_oszczednosci

Mniejsze koszty ewidencji dokumentów

Cyfrowa postać faktury pozwala
na jej automatyczną dekreacje,
co redukuje koszty obsługi dokumentów
i eliminuje ewentualne pomyłki.

faktury w ejdnym miejscu 80x80

Obsługa faktur
w jednym miejscu

Wykorzystując Businesslinka, nie ma
konieczności przełączania się między
programem ERP, przeglądarką internetową
i Eksploratorem Windows, aby wysłać
czy pobrać faktury.

autom., osczędność czasu 80x80

Automatyzacja, czyli oszczędność czasu

Automatyzacja odbierania dokumentów skraca do minimum czas obiegu dokumentu, od momentu wystawienia dokumentu, poprzez jego odebranie do momentu zaksięgowania.

brak opóznień 80x80

Brak opóźnień
w płatnościach

Dostęp online do platformy KSeF zapewni dostępność faktur w czasie rzeczywistym.
Odejdą w niepamięć czasy szukania
brakujących faktur na skrzynkach
pracowników i wystawiania duplikatów.

prosta arhiwizacja 80x80

Koniec z papierem, prosta archiwizacja

Wraz z obowiązkowym KSeF zniknie
obowiązek przechowywania papierowych dokumentów. Zaś FV pobierane do bazy
danych w postaci cyfrowej będą mogły
być szybko zarchiwizowane.

funkonalbość 80x80

Eliminacja błędów i pomyłek

Korzystanie z usługi BusinessLink do integracji systemu ERP z KSeF minimalizuje ilość możliwych do popełnienia błędów. Dodatkowo usługa Businesscheck sprawdzi poprawność FV przed wysyłką do Ministerstwa Finansów.

Rozwiązaniem jest Businesslink,
czyli globalna platforma gotowa na KSeF

Platforma Businesslink współpracuje i pośredniczy w wymianie dokumentów między programem fakturującym a rejestrem państwowym KSeF. Dodatkowo umożliwia bezpośrednią wymianę dokumentów (sprzedaży, zamówień) pomiędzy firmami. Dostępny jest również w wariancie BIURO dedykowanym dla Biur Rachunkowych. 

Businesslink to nie tylko współpraca z Krajowym Systemem e-Faktur, to przede wszystkim uniwersalna platforma wymiany i dystrybucji dokumentów (faktur, zamówień, załączników różnego typu) pomiędzy nami a naszymi kontrahentami.

Sprawdź, co
potrafi Businesslink!

Platforma wymiany dokumentów Businesslink, to nie tylko obsługa KSeF, ale również szansa na automatyzację obiegu dokumentów w firmie i wiele innych korzyści.
A to wszystko już od 99 zł rocznie! 

Wymiana EDI dla faktur i zamówień Usługa pozwala wymieniać faktury oraz zamówienia w elektronicznym formacie danych XML np. format ECOD lub natywny UFD dla produktów Asseco Business Solutions.   Mapowanie pozycji Systemy korzystające z usługi wspomagają mapowanie pozycji podczas importu, dzięki czemu wymiana dokumentów jest łatwa w uruchomieniu od samego początku.  
Komunikacja z KSeF Za pośrednictwem BusinessLink Twoja firma będzie mogła wysyłać dokumenty do KSeF a także odbierać je od Twoich kontrahentów i importować automatycznie do systemu ERP.   Zaproszenie do elektronicznej wymiany dokumentów BusinessLink umożliwia wysyłanie zaproszeń do Twoich kontrahentów w profesjonalny sposób zapraszając ich do korzystania z elektronicznej wymiany dokumentów, dzięki temu zautomatyzujesz swoje procesy sprzedażowe.  
Obsługa zamówień Przez BusinessLink możesz wysłać zamówienia do dostawcy lub odebrać od odbiorcy, w zależności w jakiej roli występuje Twoja firma.   Zgoda na elektroniczną wymianę dokumentów Status relacji w usłudze BusinessLink umożliwia Ci weryfikację z jakimi kontrahentami wymiana elektroniczna jest możliwa, dla firm nie korzystających z usługi może też używać usługi i wysyłać do wszystkich faktury w jednolity sposób.  
Skrzynka odbiorcza Korzystając z dedykowanego adresu email dla swojego kontrahenta, możesz automatycznie odbierać i importować do systemu dokumenty w przesłane przez kontrahenta na wskazany adres email.   Parametry pracy Usługa pozwala na indywidualne parametry np. możesz wskazać w jakim formacie preferujesz odbiór dokumentów do systemu.  
Automatyczna konwersja formatów BusinessLink automatycznie przekonwertuje dokumenty w formacie ECOD na format UFD dla systemu Wapro lub odwrotnie z UFD na ECOD jeśli Twój odbiorca woli dokument w takim formacie.   Użytkownicy portalu Twoi pracownicy mogą otrzymać dostęp do portalu do podglądu historii wymiany ale także kontrahenci, których zaprosisz do usługi bez względu na to jaki system ERP posiadają otrzymają dostęp do portalu WWW gdzie będą mieli dostęp do historii dokumentów.  
Przesyłanie i rejestracja załączników Wysyłając dokumenty za pośrednictwem BusinessLink, może dołączyć do nich dodatkowe załączniki, które zaimportują się wraz z dokumentem. Mogą to być specyfikacje, umowy czy inne dokumenty.   Statystyki dokumentów Usługa dostarczy Ci najświeższych danych w postaci informacji o statystykach wykorzystania dokumentów w usłudze.  
Skrzynka nadawcza Jeśli Twój odbiorca nie korzysta z usługi np. odbiorca detaliczny, może wysłać mu dokument za pośrednictwem usługi do pobrania jako link lub załącznik. Dostarczaj dokumenty w jeden sposób do swoich klientów.   Rejestr zdarzeń Wszystkie dokumenty udostępnione czy odebrane za pośrednictwem usługi są rejestrowane w specjalnym rejestrze, do którego masz dostęp w portalu www.  
Potwierdzenie odbioru dokumentu Jeśli Twój kontrahent pobierze dokument, Twój system zarejestruje datę potwierdzenia dokumentu, dzięki czemu będziesz mógł analizować fakt pobrań dokumentów.  

Wybierz nasze oprogramowanie do obsługi KSeF

Mamy gotowe rozwiązania WAPRO ERP by Asseco dla małych i średnich przedsiębiorstw niewymagające długiego procesu wdrożeniowego, które ściśle ze sobą współpracują.

Sprzedaż i magazyn

Sprzedaż i magazyn

Finanse i księgowość

Finanse i księgowość

Księga przychodów i rozchodów

Księga podatkowa

businesslink

Platforma wymiany dokumentów

Więcej o Krajowym Systemie e-Faktur

Na naszym blogu znajdziesz informacje o istotnych zmianach w prawie oraz praktyczne porady biznesowe dotyczące korzystania z możliwości systemów ERP dla firm. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami nt. KSeF.

500 pytań i odpowiedzi o KSeF

Podczas webinaru „Krajowy System e-Faktur w Wapro ERP” zadali Państwo ponad 500 pytań dotyczących obsługi KSeF w Wapro ERP.

Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami naszych ekspertów.

Pierwsza faktura w KSeF – kiedy i dlaczego najlepiej już teraz?

Zbliża się dzień, w którym każda firma, każde przedsiębiorstwo będące czynnym podatnikiem VAT, będzie musiało wystawić pierwszą e-Fakturę w środowisku produkcyjnym platformy KSeF.

Czy moja firma potrzebuje zgłoszenia do KSeF?

Nasz mini-przewodnik poprowadzi Cię w obu przypadkach: zarówno wtedy, gdy Twoja firma potrzebuje zgłoszenia jak i wtedy, gdy jest już zarejestrowana w KSeF.

Czy na KSeF można skorzystać?

Przygotowanie do obsługi KSeF jest szansą na automatyzację, która skraca czas obsługi dokumentów, eliminuje pomyłki, przyspiesza komunikację i podnosi jakość relacji z partnerami.

Zainteresowany?

Masz pytania? Napisz! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

    Przed wyrażeniem zgody prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną.
    * Pola wymagane

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie, z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług związanych z działalnością Asseco Business Solutions S.A., w tym w formie newsletterów, na podane przeze mnie dane kontaktowe:

    [text_content "UWAGA:"]

    Problemy techniczne należy zgłaszać za pomocą Internetowego systemu zgłoszeń IHD lub przez formularz na stronie pomocy.

    Internetowy system zgłoszeńFormularz pomocy

    Każdą z powyższych zgód można wycofać w każdym czasie, kontaktując się z Administratorem Danych na adres e-mail odo@assecobs.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych jest Asseco Business Solutions S.A. z siedzibą w Lublinie, ul. Konrada Wallenroda 4c, 20-607 Lublin. W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z Administratorem pod adresem: odo@assecobs.pl lub pisemnie na adres siedziby Asseco BS. Informację o tym, w jakim celu przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują Ci w związku z ich przetwarzaniem przez nas, znajdziesz na stronie w klauzuli informacyjnej.