Historia zmian

Zapoznaj się z historią zmian w wersjach programu WAPRO Fakir. Wybierz wariant programu.

  • Zwiększono bezpieczeństwo danych przechowywanych w bazach SQL programów oraz bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • Dodano możliwość pobierania z Wykazu podatników VAT (tzw. Białej listy):
    • danych kontrahentów – do wersji 9.00.0 dane te można było pobierać jedynie z bazy danych GUS,
    • numerów rachunków bankowych firmy – opcja dostępna w formatce Dane firmy, na zakładce Rachunki bankowe,
  • Dodano możliwość wyszukiwania duplikatów dokumentów:
    • w menu Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano opcję kreatora Wyszukiwanie duplikatów dokumentów,
    • sposób wyszukiwania zduplikowanych dokumentów uzależniony jest od kryteriów zdefiniowanych przez użytkownika,
    • program umożliwia wyszukiwanie zarówno w rejestrach VAT, jak i w dokumentach księgi,
    • kreator umożliwia modyfikowanie i usuwanie zduplikowanych dokumentów (bezpośrednio w oknie kreatora), z zachowaniem uprawnień i innych merytorycznych ograniczeń dokumentu,
    • w oknie kreatora możliwe jest wykonanie raportu w postaci wydruku lub eksportu do MS Excel,
    • w widoku Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano możliwość:
      • eksportu do MS Excel każdej z list kreatora,
      • modyfikacji niepoprawnego sortowania listy po dacie dla opcji kreatora Sprawdzenie dokumentów.
  • e-Deklaracje:
    • dodano możliwość wydruku e-deklaracji bezpośrednio z okna przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-deklaracji bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • e-Sprawozdania:
    • dodano możliwość wydruku e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • Bufor importowanych dokumentów z Businesslink – dodano funkcję automatycznego rozpoznawania rodzaju pozycji w importowanych dokumentach. Funkcja ma za zadanie rozpoznać i określić, czy pozycja dokumentu dotyczy towaru handlowego, czy też usługi. Funkcja uruchamia się automatycznie podczas importu dokumentów. Działanie funkcji musi być każdorazowo zweryfikowane przez użytkownika.
  • Dodano pozycję Prosta spółka akcyjna do słownika struktur własności spółki.
  • Rejestr aktywności użytkownika:
    • zmodernizowano sposób ograniczenia (filtrowania) wyświetlanego zakresu danych według daty,
    • dodano możliwość edycji planu kont do listy rejestrowanych aktywności,
    • dodano mechanizm retencji danych w rejestrze:
      • dodano nowy parametr Okres raportowania aktywności użytkowników w widoku konfiguracji firmy. Parametr określa, jak długo przechowywane są zapisy w rejestrze aktywności użytkowników. Po upływie przyjętego okresu wyrażonego w miesiącach zapisy będą automatycznie usuwane z rejestru, redukując rozmiar bazy danych. Parametr jest ustawiany dla firmy bez rozróżnienia na poszczególne lata obrotowe.
      • usunięcie danych z logu następuje po zalogowaniu/wybraniu firmy,
      • domyślna wartość parametru dla:
        • nowych firm ustawiona jest na 60 miesięcy,
        • dla baz aktualizowanych ustawiona jest na bezterminowo.

Użytkownicy programu powinni ustawić wartość parametru indywidualnie dla każdej firmy.

  • Szablony księgowań/przeksięgowań – dodano możliwość oznaczania automatów jako aktywnych/nieaktywnych. Opcja ta dotyczy:
    • szablonów dekretowania dokumentów prostych,
    • szablonów księgowań/przeksięgowań,
    • szablonów przeksięgowań okresowych,
    • automatów dekretujących na MPK,
    • planów przeksięgowań.

Nieaktywne automaty nie będą widoczne na listach wyboru.

  • Kontrahent pomocniczy – dodano możliwość eksportu danych do pliku MS Excel.
  • Formatka zamykania programu – dodano informację o dacie ostatnio wykonanego archiwum programu.
  • W kartotekach: Kontrahenci, Kontrahenci pomocniczy, Pracownicy, Kontakty dodano filtr Pokaż zapisy gotowe do anonimizacji zgodnie z RODO.
  • Zwiększono bezpieczeństwo danych przechowywanych w bazach SQL programów oraz bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • Dodano możliwość pobierania z Wykazu podatników VAT (tzw. Białej listy):
    • danych kontrahentów – do wersji 9.00.0 dane te można było pobierać jedynie z bazy danych GUS,
    • numerów rachunków bankowych firmy – opcja dostępna w formatce Dane firmy, na zakładce Rachunki bankowe,
  • Dodano możliwość wyszukiwania duplikatów dokumentów:
    • w menu Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano opcję kreatora Wyszukiwanie duplikatów dokumentów,
    • sposób wyszukiwania zduplikowanych dokumentów uzależniony jest od kryteriów zdefiniowanych przez użytkownika,
    • program umożliwia wyszukiwanie zarówno w rejestrach VAT, jak i w dokumentach księgi,
    • kreator umożliwia modyfikowanie i usuwanie zduplikowanych dokumentów (bezpośrednio w oknie kreatora), z zachowaniem uprawnień i innych merytorycznych ograniczeń dokumentu,
    • w oknie kreatora możliwe jest wykonanie raportu w postaci wydruku lub eksportu do MS Excel,
    • w widoku Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano możliwość:
      • eksportu do MS Excel każdej z list kreatora,
      • modyfikacji niepoprawnego sortowania listy po dacie dla opcji kreatora Sprawdzenie dokumentów.
  • e-Deklaracje:
    • dodano możliwość wydruku e-deklaracji bezpośrednio z okna przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-deklaracji bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • e-Sprawozdania:
    • dodano możliwość wydruku e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • Bufor importowanych dokumentów z Businesslink – dodano funkcję automatycznego rozpoznawania rodzaju pozycji w importowanych dokumentach. Funkcja ma za zadanie rozpoznać i określić, czy pozycja dokumentu dotyczy towaru handlowego, czy też usługi. Funkcja uruchamia się automatycznie podczas importu dokumentów. Działanie funkcji musi być każdorazowo zweryfikowane przez użytkownika.
  • Dodano pozycję Prosta spółka akcyjna do słownika struktur własności spółki.
  • Rejestr aktywności użytkownika:
    • zmodernizowano sposób ograniczenia (filtrowania) wyświetlanego zakresu danych według daty,
    • dodano możliwość edycji planu kont do listy rejestrowanych aktywności,
    • dodano mechanizm retencji danych w rejestrze:
      • dodano nowy parametr Okres raportowania aktywności użytkowników w widoku konfiguracji firmy. Parametr określa, jak długo przechowywane są zapisy w rejestrze aktywności użytkowników. Po upływie przyjętego okresu wyrażonego w miesiącach zapisy będą automatycznie usuwane z rejestru, redukując rozmiar bazy danych. Parametr jest ustawiany dla firmy bez rozróżnienia na poszczególne lata obrotowe.
      • usunięcie danych z logu następuje po zalogowaniu/wybraniu firmy,
      • domyślna wartość parametru dla:
        • nowych firm ustawiona jest na 60 miesięcy,
        • dla baz aktualizowanych ustawiona jest na bezterminowo.

Użytkownicy programu powinni ustawić wartość parametru indywidualnie dla każdej firmy.

  • Szablony księgowań/przeksięgowań – dodano możliwość oznaczania automatów jako aktywnych/nieaktywnych. Opcja ta dotyczy:
    • szablonów dekretowania dokumentów prostych,
    • szablonów księgowań/przeksięgowań,
    • szablonów przeksięgowań okresowych,
    • automatów dekretujących na MPK,
    • planów przeksięgowań.

Nieaktywne automaty nie będą widoczne na listach wyboru.

  • Kontrahent pomocniczy – dodano możliwość eksportu danych do pliku MS Excel.
  • Formatka zamykania programu – dodano informację o dacie ostatnio wykonanego archiwum programu.
  • W kartotekach: Kontrahenci, Kontrahenci pomocniczy, Pracownicy, Kontakty dodano filtr Pokaż zapisy gotowe do anonimizacji zgodnie z RODO.
  • Zwiększono bezpieczeństwo danych przechowywanych w bazach SQL programów oraz bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • Dodano możliwość pobierania z Wykazu podatników VAT (tzw. Białej listy):
    • danych kontrahentów – do wersji 9.00.0 dane te można było pobierać jedynie z bazy danych GUS,
    • numerów rachunków bankowych firmy – opcja dostępna w formatce Dane firmy, na zakładce Rachunki bankowe,
  • Dodano możliwość wyszukiwania duplikatów dokumentów:
    • w menu Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano opcję kreatora Wyszukiwanie duplikatów dokumentów,
    • sposób wyszukiwania zduplikowanych dokumentów uzależniony jest od kryteriów zdefiniowanych przez użytkownika,
    • program umożliwia wyszukiwanie zarówno w rejestrach VAT, jak i w dokumentach księgi,
    • kreator umożliwia modyfikowanie i usuwanie zduplikowanych dokumentów (bezpośrednio w oknie kreatora), z zachowaniem uprawnień i innych merytorycznych ograniczeń dokumentu,
    • w oknie kreatora możliwe jest wykonanie raportu w postaci wydruku lub eksportu do MS Excel,
    • w widoku Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano możliwość:
      • eksportu do MS Excel każdej z list kreatora,
      • modyfikacji niepoprawnego sortowania listy po dacie dla opcji kreatora Sprawdzenie dokumentów.
  • e-Deklaracje:
    • dodano możliwość wydruku e-deklaracji bezpośrednio z okna przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-deklaracji bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • e-Sprawozdania:
    • dodano możliwość wydruku e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • Bufor importowanych dokumentów z Businesslink – dodano funkcję automatycznego rozpoznawania rodzaju pozycji w importowanych dokumentach. Funkcja ma za zadanie rozpoznać i określić, czy pozycja dokumentu dotyczy towaru handlowego, czy też usługi. Funkcja uruchamia się automatycznie podczas importu dokumentów. Działanie funkcji musi być każdorazowo zweryfikowane przez użytkownika.
  • Dodano pozycję Prosta spółka akcyjna do słownika struktur własności spółki.
  • Rejestr aktywności użytkownika:
    • zmodernizowano sposób ograniczenia (filtrowania) wyświetlanego zakresu danych według daty,
    • dodano możliwość edycji planu kont do listy rejestrowanych aktywności,
    • dodano mechanizm retencji danych w rejestrze:
      • dodano nowy parametr Okres raportowania aktywności użytkowników w widoku konfiguracji firmy. Parametr określa, jak długo przechowywane są zapisy w rejestrze aktywności użytkowników. Po upływie przyjętego okresu wyrażonego w miesiącach zapisy będą automatycznie usuwane z rejestru, redukując rozmiar bazy danych. Parametr jest ustawiany dla firmy bez rozróżnienia na poszczególne lata obrotowe.
      • usunięcie danych z logu następuje po zalogowaniu/wybraniu firmy,
      • domyślna wartość parametru dla:
        • nowych firm ustawiona jest na 60 miesięcy,
        • dla baz aktualizowanych ustawiona jest na bezterminowo.

Użytkownicy programu powinni ustawić wartość parametru indywidualnie dla każdej firmy.

  • Szablony księgowań/przeksięgowań – dodano możliwość oznaczania automatów jako aktywnych/nieaktywnych. Opcja ta dotyczy:
    • szablonów dekretowania dokumentów prostych,
    • szablonów księgowań/przeksięgowań,
    • szablonów przeksięgowań okresowych,
    • automatów dekretujących na MPK,
    • planów przeksięgowań.

Nieaktywne automaty nie będą widoczne na listach wyboru.

  • Kontrahent pomocniczy – dodano możliwość eksportu danych do pliku MS Excel.
  • Formatka zamykania programu – dodano informację o dacie ostatnio wykonanego archiwum programu.
  • W kartotekach: Kontrahenci, Kontrahenci pomocniczy, Pracownicy, Kontakty dodano filtr Pokaż zapisy gotowe do anonimizacji zgodnie z RODO.
  • Zwiększono bezpieczeństwo danych przechowywanych w bazach SQL programów oraz bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS.
  • Dodano możliwość pobierania z Wykazu podatników VAT (tzw. Białej listy):
    • danych kontrahentów – do wersji 9.00.0 dane te można było pobierać jedynie z bazy danych GUS,
    • numerów rachunków bankowych firmy – opcja dostępna w formatce Dane firmy, na zakładce Rachunki bankowe,
  • Dodano możliwość wyszukiwania duplikatów dokumentów:
    • w menu Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano opcję kreatora Wyszukiwanie duplikatów dokumentów,
    • sposób wyszukiwania zduplikowanych dokumentów uzależniony jest od kryteriów zdefiniowanych przez użytkownika,
    • program umożliwia wyszukiwanie zarówno w rejestrach VAT, jak i w dokumentach księgi,
    • kreator umożliwia modyfikowanie i usuwanie zduplikowanych dokumentów (bezpośrednio w oknie kreatora), z zachowaniem uprawnień i innych merytorycznych ograniczeń dokumentu,
    • w oknie kreatora możliwe jest wykonanie raportu w postaci wydruku lub eksportu do MS Excel,
    • w widoku Administrator/ Kontrola i naprawa danych/ Dokumenty dodano możliwość:
      • eksportu do MS Excel każdej z list kreatora,
      • modyfikacji niepoprawnego sortowania listy po dacie dla opcji kreatora Sprawdzenie dokumentów.
  • e-Deklaracje:
    • dodano możliwość wydruku e-deklaracji bezpośrednio z okna przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-deklaracji bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • e-Sprawozdania:
    • dodano możliwość wydruku e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki,
    • dodano możliwość powielenia e-sprawozdania bezpośrednio w oknie przeglądarki, np. w celu wykonania korekty.
  • Bufor importowanych dokumentów z Businesslink – dodano funkcję automatycznego rozpoznawania rodzaju pozycji w importowanych dokumentach. Funkcja ma za zadanie rozpoznać i określić, czy pozycja dokumentu dotyczy towaru handlowego, czy też usługi. Funkcja uruchamia się automatycznie podczas importu dokumentów. Działanie funkcji musi być każdorazowo zweryfikowane przez użytkownika.
  • Dodano pozycję Prosta spółka akcyjna do słownika struktur własności spółki.
  • Rejestr aktywności użytkownika:
    • zmodernizowano sposób ograniczenia (filtrowania) wyświetlanego zakresu danych według daty,
    • dodano możliwość edycji planu kont do listy rejestrowanych aktywności,
    • dodano mechanizm retencji danych w rejestrze:
      • dodano nowy parametr Okres raportowania aktywności użytkowników w widoku konfiguracji firmy. Parametr określa, jak długo przechowywane są zapisy w rejestrze aktywności użytkowników. Po upływie przyjętego okresu wyrażonego w miesiącach zapisy będą automatycznie usuwane z rejestru, redukując rozmiar bazy danych. Parametr jest ustawiany dla firmy bez rozróżnienia na poszczególne lata obrotowe.
      • usunięcie danych z logu następuje po zalogowaniu/wybraniu firmy,
      • domyślna wartość parametru dla:
        • nowych firm ustawiona jest na 60 miesięcy,
        • dla baz aktualizowanych ustawiona jest na bezterminowo.

Użytkownicy programu powinni ustawić wartość parametru indywidualnie dla każdej firmy.

  • Szablony księgowań/przeksięgowań – dodano możliwość oznaczania automatów jako aktywnych/nieaktywnych. Opcja ta dotyczy:
    • szablonów dekretowania dokumentów prostych,
    • szablonów księgowań/przeksięgowań,
    • szablonów przeksięgowań okresowych,
    • automatów dekretujących na MPK,
    • planów przeksięgowań.

Nieaktywne automaty nie będą widoczne na listach wyboru.

  • Kontrahent pomocniczy – dodano możliwość eksportu danych do pliku MS Excel.
  • Formatka zamykania programu – dodano informację o dacie ostatnio wykonanego archiwum programu.
  • W kartotekach: Kontrahenci, Kontrahenci pomocniczy, Pracownicy, Kontakty dodano filtr Pokaż zapisy gotowe do anonimizacji zgodnie z RODO.