Partner: X-COM
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

Wdrożenie u klienta:
Paks’D sp. z o.o.
Typ działalności: produkcja, dystrybucja
Branża: elektryczna, inna

Powodem wyboru programów WAPRO ERP był przyjazny interfejs oraz duża funkcjonalność aplikacji, a także wsparcie, jakie oferuje producent warz ze swoimi partnerami.

Paks’D sp. z o.o.

Profil
działalności

Firma Paks’D sp. z o.o. z siedzibą w Tychach została założona w 1990 roku. Zatrudnia ogółem ponad 200 pracowników, w tym szereg wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie automatyki i sterowania. Od początku swego istnienia firma wyspecjalizowała się w zakresie projektowania, produkcji, montażu i uruchamianiu urządzeń dla takich gałęzi przemysłu jak: energetyczny, górniczy, hutniczy, motoryzacyjny, spożywczy i inne.

Posiada cztery ośrodki gospodarcze:

  • siedziba firmy wraz z Biurem Handlowym w Tychach
  • Zakład Tłoczni "Jawiszowice"
  • Zakład Tłoczni "Skoczów"
  • Zakład Tłoczni "Siewierz"
  • Zakład Tłoczni "Rajsko" obejmujący:
    - Zakład Napędów i Sterowania
    - Pion Zarządzania Technicznego

Informacje
o partnerze

Od 1996 roku firma X-COM wdraża i integruje oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem w oparciu o produkty firmy Asseco WA-PRO jako Złoty Partner, Autoryzowane Centrum Serwisowe, Autoryzowane Centrum Szkoleniowe, Autoryzowany Serwis Abstore oraz Microsoft Partner. Przeszło 20 letnie doświadczenie pozwala zaoferować kompleksową ofertę oprogramowania wraz z usługami wdrożeniowymi, szkoleniowymi, serwisowymi oraz szybkiej usługi hotline. Dodatkowym atutem jest zespół programistów X-COM, który w oparciu o nowoczesne języki programowania tworzy moduły dodatkowe pod specjalne potrzeby klientów.

Dlaczego
WAPRO ERP?

Przed wdrożeniem oprogramowania WAPRO ERP firma Paks’D sp. z o.o. użytkowała oprogramowanie pracujące w środowisku DOS w technologii dBASE wraz z wykorzystaniem nieuwspólnianych arkuszy kalkulacyjnych.

Zarówno środowisko jak i same programy w tym finansowo-księgowy, kadrowo-płacowy oraz gospodarka magazynowa wraz z systemem sprzedaży nie były przystosowane do nowoczesnej obsługi klienta. Każdy z oddziałów pracował na własnym oprogramowaniu.

Podstawowe problemy z dotychczasowym oprogramowaniem:

  • Brak informacji o aktualnej sytuacji ekonomicznej i handlowej całej firmy - aż do całkowitego rozliczenia miesiąca były tylko szacowane z bardzo dużym marginesem błędu,
  • Bardzo długi obieg dokumentów, większość dokumentacji związanej z obsługą klienta była tworzona ręczne w arkuszu kalkulacyjnym (oferta, potwierdzenie zamówienia, awizacja dostaw),
  • Aktualizacja cenników dystrybucyjnych z uwagi na ilość pozycji (około miliona) była wprowadzana przez ponad miesiąc,
  • Zabezpieczenie danych przed awarią i utratą danych z uwagi na rozproszony system oraz technologię było wręcz niemożliwe,
  • Serwis oprogramowania był realizowany przez kilka różnych firm, co utrudniało koordynację działań,
  • Brak standaryzacji dotyczących formy dokumentów w poszczególnych oddziałach,
  • System rozliczania pracowników ze względu na konieczność wprowadzania ręcznie danych o przepracowanych godzinach skutkował koniecznością zatrudnienia wielu osób w dziale kadrowo-płacowym.

Opis
wdrożenia

W firmie Paks’D wdrożono systemy:

Całość oprogramowania WAPRO ERP została zintegrowana w jeden całościowy system zarządzania przedsiębiorstwem. Oprogramowanie wraz z platformą systemową Microsoft Windows Server oraz Microsoft SQL Server zostały wdrożone na serwerach firmy HP.

Cały proces wdrożenia podzielony był na wiele etapów, tak by nie zakłócać realizacji podstawowych procesów biznesowych naszego klienta. Dla maksymalnego dopasowania oprogramowania WAPRO ERP opracowano wiele dodatkowych raportów uwzględniając także oprogramowane funkcje i pola dodatkowe w programach. Dla potrzeb kontrolingu i analiz uruchomiono moduł Microsoft Reporting Services – umożliwiający bardzo zaawansowane analizy i raportowanie automatycznie rozsyłane drogą e-mail.

Dokonano integracji z zewnętrznymi dostawcami w obrębie dokumentów elektronicznych takich jak:

  • ECOD - zamówienie, faktura VAT,
  • import cenników od producentów (między innymi firmy Parker).

Korzyści

  • Standaryzacja procesów obsługi klienta od zamówienia do rozliczenia płatności i dostawy towaru,
  • Możliwość pracy wielooddziałowej z wykorzystaniem jednego centralnego systemu informatycznego.
Pobierz
wersję próbną
Pobierz
aktualizację
Jak
kupić?
Korzystaj
online
POZOSTAŁE REFERENCJE: