Krajowy System e-Faktur (KSeF)

WAPRO ERP
Przygotuj się
na KSeF!

Przygotuj firmę na Krajowy System e-Faktur
i razem z nami sprostaj nowym obowiązkom ustawowym!

Co to jest
KSeF?
Jak działa
to w WAPRO?
Poznaj
rozwiązanie
Jak
kupić?

Co to jest
Krajowy System e-Faktur (KSeF)?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowy rejestr dokumentów, wprowadzony przez Ministerstwo Finansów. KSeF będzie wymagał elektronicznego przekazywania (rejestrowania) wystawionych faktur, oraz umożliwiał pobieranie faktury wystawionych nam przez inne podmioty, w formie faktury ustrukturyzowanej.

Zasady wystawiania faktur określa ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.

Od kiedy KSeF
będzie obowiązkowy?

Od 1 stycznia 2022 można już z niego korzystać dobrowolnie (w zamian np. za szybszy zwrot podatku), a już 1 stycznia 2024 system będzie obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.

Etapy
wdrażania KSeF w Polsce

ksef

Jak WAPRO ERP
połączy się z KSeF?

Rozwiązaniem jest Businesslink – czyli platforma wymiany dokumentów.

Platforma Businesslink już jest w ofercie i póki co umożliwia bezpośrednią wymianę dokumentów (sprzedaży, zamówień) pomiędzy firmami. W momencie oficjalnego uruchomienia KSeF, Businesslink zacznie z nim współpracować i pośredniczyć w wymianie dokumentów między programem fakturującym a rejestrem państwowym.

Businesslink to nie tylko współpraca z Krajowym Systemem e-Faktur, to przede wszystkim uniwersalna platforma wymiany i dystrybucji dokumentów (faktur, zamówień, załączników różnego typu) pomiędzy nami a naszymi kontrahentami.

Ile to będzie
kosztować moją firmę?

Ceny zaczynają się już od 14 groszy za przesłany dokument i są zależne od wielkości wykupionego pakietu.

Jak wygląda
integracja Businesslink z KSeF?

bl-dla-wapro2-3

ROZWIĄZANIE?

Businesslink,
czyli globalna platforma komunikacji!

Dowiedz się, co jeszcze
oferuje platforma Businesslink.

businesslink_top
Wymiana EDI dla faktur i zamówień Usługa pozwala wymieniać faktury oraz zamówienia w elektronicznym formacie danych XML np. format ECOD lub natywny UFD dla produktów Asseco Business Solutions. Mapowanie pozycji Systemy korzystające z usługi wspomagają mapowanie pozycji podczas importu, dzięki czemu wymiana dokumentów jest łatwa w uruchomieniu od samego początku. 
Komunikacja z KSeF Za pośrednictwem BusinessLink Twoja firma będzie mogła wysyłać dokumenty do KSeF a także odbierać je od Twoich kontrahentów i importować automatycznie do systemu ERP. Zaproszenie do elektronicznej wymiany dokumentów BusinessLink umożliwia wysyłanie zaproszeń do Twoich kontrahentów w profesjonalny sposób zapraszając ich do korzystania z elektronicznej wymiany dokumentów, dzięki temu zautomatyzujesz swoje procesy sprzedażowe. 
Obsługa zamówień Przez BusinessLink możesz wysłać zamówienia do dostawcy lub odebrać od odbiorcy, w zależności w jakiej roli występuje Twoja firma. Zgoda na elektroniczną wymianę dokumentów Status relacji w usłudze BusinessLink umożliwia Ci weryfikację z jakimi kontrahentami wymiana elektroniczna jest możliwa, dla firm nie korzystających z usługi może też używać usługi i wysyłać do wszystkich faktury w jednolity sposób. 
Skrzynka odbiorcza Korzystając z dedykowanego adresu email dla swojego kontrahenta, możesz automatycznie odbierać i importować do systemu dokumenty w przesłane przez kontrahenta na wskazany adres email. Parametry pracy Usługa pozwala na indywidualne parametry np. możesz wskazać w jakim formacie preferujesz odbiór dokumentów do systemu. 
Automatyczna konwersja formatów BusinessLink automatycznie przekonwertuje dokumenty w formacie ECOD na format UFD dla systemu Wapro lub odwrotnie z UFD na ECOD jeśli Twój odbiorca woli dokument w takim formacie. Użytkownicy portalu Twoi pracownicy mogą otrzymać dostęp do portalu do podglądu historii wymiany ale także kontrahenci, których zaprosisz do usługi bez względu na to jaki system ERP posiadają otrzymają dostęp do portalu WWW gdzie będą mieli dostęp do historii dokumentów. 
Przesyłanie i rejestracja załączników Wysyłając dokumenty za pośrednictwem BusinessLink, może dołączyć do nich dodatkowe załączniki, które zaimportują się wraz z dokumentem. Mogą to być specyfikacje, umowy czy inne dokumenty. Statystyki dokumentów Usługa dostarczy Ci najświeższych danych w postaci informacji o statystykach wykorzystania dokumentów w usłudze. 
Skrzynka nadawcza Jeśli Twój odbiorca nie korzysta z usługi np. odbiorca detaliczny, może wysłać mu dokument za pośrednictwem usługi do pobrania jako link lub załącznik. Dostarczaj dokumenty w jeden sposób do swoich klientów. Rejestr zdarzeń Wszystkie dokumenty udostępnione czy odebrane za pośrednictwem usługi są rejestrowane w specjalnym rejestrze, do którego masz dostęp w portalu www. 
Potwierdzenie odbioru dokumentu Jeśli Twój kontrahent pobierze dokument, Twój system zarejestruje datę potwierdzenia dokumentu, dzięki czemu będziesz mógł analizować fakt pobrań dokumentów. 

Chcesz wiedzieć więcej?

Masz pytania? Napisz! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!