Programy Wapro ERP zwiększają sieć sprzedaży wody mineralnej i soków
Branża | spożywcza |
Partner | APROSYSTEM |
Obszar | Sprzedaż i magazyn |
Wdrożenie przyniosło wiele korzyści, co przekłada się znacząco na ograniczenie kosztów i poprawia obsługę klientów.
Profil działalności
Firma GLOB Sp. J. to dostawca wód mineralnych i napojów w rejonie podkarpackim. Przez lata pracy i doświadczenie w branży firma zdobyła sobie grono stałych klientów. System sprzedaży, jaki wypracowali pracownicy GLOBu, doskonale sprawdził się w regionie Polski południowo-wschodniej i pozwolił na stworzenie silnej marki.
Dlaczego Wapro ERP?
Firma GLOB od kilku lat korzystała z DOS-owych systemów Wapro ERP wspomagających sprzedaż, oferowanych przez Asseco Business Solutions. Aby przedsiębiorstwo funkcjonowało efektywniej należało jednak usprawnić schemat działania sprzedaży. GLOB zdecydował się na zmianę oprogramowania i przejście do bardziej zaawansowanej funkcjonalnie i nowoczesnej wersji Windows. Wybór padł na sprawdzoną markę Wapro ERP, m.in. ze względu na fakt, iż w ofercie jej producenta – spółki Asseco BS znajdowały się także inne rozwiązania Windowsowe Wapro ERP, kompleksowo wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem. Kolejnym krokiem firmy GLOB było również wdrożenie aplikacji finansowo-księgowej oraz systemu mobilnej sprzedaży.
Wdrożenie oprogramowania dokonała firma DABKOMP, Złoty Partner i autoryzowany serwis Oprogramowania Wapro ERP w województwie podkarpackim.
Opis wdrożenia
Wdrożenie oprogramowania Wapro ERP odbyło się w sposób płynny. Szkolenia naszych pracowników, stała pomoc techniczna i zaangażowanie przedstawicieli DABKOMPU sprawiły, że przejście na nowy system przebiegało bez zarzutu, nie narażając naszej firmy na żadne straty. Cieszymy się z decyzji o przejściu z wersji DOS na Windows, gdyż obecnie dostrzegamy same korzyści wynikające ze zmiany programu na nowszy. Dzięki wdrożeniu rozwiązań Wapro ERP w wersji Windows otrzymaliśmy bardziej funkcjonalne narzędzie wzbogacone o szereg istotnych funkcji, w znacznym stopniu ułatwiających pracę naszej firmie. Bardzo ważne było dla nas także uruchomienie systemu mobilnego, co skróciło czas realizacji zamówienia pre-selling o 60 procent – mówi Marek Kaniewski, Współwłaściciel GLOB Sp. J.
Wdrożenie oprogramowania dokonała firma DABKOMP, Złoty Partner i autoryzowany serwis Oprogramowania Wapro ERP w województwie podkarpackim.
Korzyści
mplementacja oprogramowania Wapro ERP Sprzedaż i magazyn Wapro Mag w wersji Windows i połączenie go z rozwiązaniem mobilnym jakiego używają nasi przedstawiciele, umożliwiły nam kontrolę nad magazynem oraz systemem zamówień. Jesteśmy w stanie realizować zmówienia szybciej i sprawniej. Wdrożenie przyniosło wiele korzyści, co przekłada się znacząco na ograniczenie kosztów i poprawia obsługę klientów – komentuje Ewa Strzępka, Współwłaściciel firmy GLOB. Dzięki nowym możliwościom systemowym i usprawnieniu procesów zarządzania sprzedażą znacznie poprawił się proces zamówień oraz sprzedaży wód mineralnych i soków. Poprawa jest tak znacząca, że firma GLOB planuje w najbliższym czasie rozszerzenie sieci sprzedaży.
Jeśli nasze działania przynoszą efekt w postaci wzrostu sprzedaży, bądź optymalizują koszty naszych Klientów, jest to dla nas powód do dumy i dowód na to, że produkt jaki oferujemy spełnia oczekiwania użytkowników. Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie, starając się dać Klientowi maksimum korzyści i zadowolenia z posiadanego rozwiązania – dodaje Robert Kyc, Prezes firmy DABKOMP.
Ergonomia pracy
Praca na systemie Wapro ERP dla Windows stała się znacznie wygodniejsza. Możliwość szybkiego wyszukiwania informacji pozwoliła na wydajniejszą pracę pracowników mobilnych.
Koszty prowadzenia działalności
System mobilny przyczynił się do znacznego obniżenia kosztów działalności, m.in. związanych z użytkowaniem telefonów czy tworzeniem papierowych dokumentów. Zwiększyła się szybkość obsługi Klienta a kartoteki zostały uporządkowane i znalazły się w jednym miejscu. Dzięki programowi Wapro Mag Mobile 2 znacznie wzrosła wydajność pracy. Wiele procesów zostało zautomatyzowanych. Pracownicy mogą otrzymywać na bieżąco niezbędne informacje oraz stale kontrolować stany magazynowe. Wdrożenie programu wpłynęło również na optymalizację czasu pracy. Ograniczone zostały kontakty telefoniczne handlowców z działem sprzedaży w siedzibie firmy, dzięki czemu możliwa była zmiana godzin pracy zespołu fakturującego na korzystniejsze.
Rozwój firmy
Wprowadzone oprogramowanie pozwoliło na rozwój firmy, zatrudnianie nowych pracowników, rozszerzenie zakresu działalności oraz rynku. Dzięki nowemu oprogramowaniu znacznie unowocześnił się system przekazywania danych. Ograniczone zostały błędy a zwiększona dokładność, co było niemożliwe przy wykorzystaniu tradycyjnych metod komunikacji i rozliczeń.
Prestiż firmy
Zastosowanie profesjonalnych narzędzi informatycznych zmieniło wizerunek GLOB-u i wpłynęło na wzrost prestiżu firmy w oczach Klientów. Obecnie zamiast teczki z cennikami oraz notatnika handlowiec wykorzystuje nowoczesne urządzenie mobilne typu PDA i w nim odnotowuje zapotrzebowanie, sprawdza dostępność oferty i przyjmuje zamówienie.
Monitoring zasobów
Wdrożenie technologii mobilnej umożliwiło lepszą kontrolę nad przedstawicielami handlowymi. Menedżerowie uzyskali możliwość weryfikowania rzetelności oraz rezultatów ich pracy.
Bezpieczeństwo
System finansowy i sprzedażowy to serce firmy. Dostęp do tego oprogramowania i zawartych w nim danych mają zarówno nowi jak i obecni pracownicy. Zakres dostępu może być dowolnie określamy przez kadrę zarządzającą dla wybranych osób. Eliminuje to niebezpieczeństwo, kiedy odchodzący z firmy pracownicy zabierają z sobą np. bazę kontrahentów. Dzięki wdrożonym aplikacjom wszystkie dane firmowe są bezpieczne i znajdują się na stałe systemie.