Firma Rekman Sp z o.o., czołowa firma branży modelarskiej i zabawkarskiej korzysta z rozwiązań Wapro ERP
Branża | zabawki |
Partner | X-COM |
Obszar | Sprzedaż i magazyn |
Dużym atutem wdrożonego systemu jest jego stabilność przy tak rozbudowanych możliwościach funkcjonalnych.
Profil działalności
Firma Rekman Sp z o.o. działa na rynku od 1992 roku. Początkowo lokalna hurtownia, obecnie czołowa firma branży modelarskiej i zabawkarskiej o zasięgu ogólnoeuropejskim. Głównym profilem działalności jest hurtowa sprzedaż zabawek i modeli.
Misja firmy to : Najlepsza firma dystrybucyjna w Polsce o profilu hobbystycznym!
Dlaczego Wapro ERP?
Po dokładnej analizie oprogramowania dostępnego na polskim rynku wybór padł na oprogramowanie Wapro ERP – Wapro Mag oraz jego mobilny odpowiednik. Do przeprowadzenia prac wdrożeniowych wybraliśmy autoryzowane centrum serwisowe Asseco firmę X-COM. Możliwości oprogramowania oraz doświadczeni i kompetencje X-COM pozwoliły nam zintegrować się z systemami naszych największych kontrahentów, takich jak: Grupa AB S.A., Alsen oraz Empik. Dużym atutem wdrożonego systemu jest jego stabilność przy tak rozbudowanych możliwościach funkcjonalnych.
Opis wdrożenia
W firmie Rekman wdrożono system Wapro Mag Windows Prestiż Plus – jako dedykowany system do obsługi gospodarki magazynowej, działu sprzedaży, logistyki dostaw, oraz Wapro Mag Mobile – jako narzędzie wspierające prace mobilnych handlowców.
Wdrożenie poprzedzone zostało gruntowną analizą przedwdrożeniową, co zapewniło płynne przejście na nowy system. W kolejnych latach Wapro Mag został rozbudowany o kolejne moduły (Internetowy system B2B, Wapro Mag Mobile, integracja online z kluczowymi odbiorcami), proces ten trwa nadal prowadząc do automatyzacji procesów, które w normalnych warunkach pochłaniają wiele czasu oraz skutkują wieloma błędami.
Dokonano integracji z modułami dodatkowymi:
- System Płatności umożliwiający kontrolę i śledzenie przeterminowanych płatności kontrahentów
- Automatyczny eksport dokumentów do biura rachunkowego.
- Import elektronicznych dokumentów magazynowych dla kluczowych dostawców.
- Import – export online z systemami Empik, Alsen, AB.
- Mistral System B2B oraz sklep internetowy.
Korzyści
- Uproszczenie i przyspieszenie procesu wystawiania dokumentów,
- Wyraźne zwiększenie wydajności gospodarki magazynowej,
- Przyspieszenie procesu przygotowywania wysyłki zamawianych towarów,
- Przyspieszenie procesu realizacji zamówień, ,
- Wprowadzenie kontroli i zmniejszenie ilości pomyłek przy realizacji zamówień i przyjmowani dostaw,
- Wprowadzenie analiz chodliwości i rotacji towarów,
- Usprawnienie kontroli przeterminowanych płatności,
- Usprawnienie procesu obiegu dokumentów – jeden scentralizowany system,
- Dostęp zdalny dla pracowników pracujących w oddziałach.
- Pełna automatyzacja odbioru zamówień, rezerwacji dla kluczowych odbiorców.