Firma Auto-Elements wykorzystuje komplet aplikacji Wapro ERP

Branżamotoryzacyjna
PartnerX-COM
ObszarSprzedaż i magazyn, Finanse i księgowość, Środki trwałe, Kadry i płace, Analiza danych
Firma Auto-Elements wykorzystuje komplet aplikacji Wapro ERP

Polecamy firmę X-COM jako solidnego partnera oraz oferowane przez nich rozwiązania informatyczne do obsługi firmy i mamy nadzieję na utrzymanie dotychczasowego poziomu ich oferty.

Auto-Elements
Auto-Elements

Profil działalności

Firma Auto-Elements działa na rynku polskim od roku 1992. Od początku istnienia doświadczenie czerpała z rynku holenderskiego, kooperując z koncernem Geevers BV – jedynym dystrybutorem w Europie, który na 30 lat przed wejściem w życie przepisów GVO 1400/2002 rozwijał koncepcję równoczesnego zaopatrzenia warsztatów blacharsko-lakierniczych w części oryginalne i nieoryginalne (zamienniki).

Podstawowym przedmiotem działania Auto-Elements jest dostarczanie fabrycznie nowych części karoseryjnych do warsztatów i serwisów blacharsko-lakierniczych w całym kraju. Auto Elements potrafi szybko dostarczyć komplet – oryginalnych i/lub nieoryginalnych (wg wyboru warsztatu) elementów do napraw powypadkowych możliwie jak największej liczby marek aut, zapewniając przy tym jak najwyższy poziom wygody i profesjonalizmu obsługi. Firma reaguje jak najszybciej na nowe wyzwania – po wprowadzeniu unijnego Rozporządzenia GVO 1400/2002, jako pierwsza w Polsce zaoferowała importowany z EU-15 nowy standard części karoseryjnych, tj. eQ-element® – „części porównywalnej jakości” wg GVO wraz z kompletną, profesjonalną dokumentacją. Auto-Elements równolegle prowadzi inne działy obsługi serwisów blacharsko-lakierniczych:

– Dział likwidacji szkód AUTO-EXPERT, w którym niezależni rzeczoznawcy m.in. wykonują kosztorysy Audatex® i Eurotax®, sporządzają oceny techniczne oraz udzielają porad w sprawach spornych z firmami ubezpieczeniowymi,
– We współpracy z fundacją MULTI-EXPERT Centrum Szkoleń Auto-Elements organizuje kursy i szkolenia z zakresu metod rozliczeń szkód z firmami ubezpieczeniowymi, z zakresu przepisów GVO, z zakresu dofinansowań dla firm motoryzacyjnych z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej oraz z zakresu unijnych wymogów ochrony środowiska i bhp,
– Prowadzi dział ubezpieczeń, który dystrybuuje polisy największych polskich zakładów ubezpieczeń.
Towar do warsztatów i serwisów w całym kraju dostarcza firma kurierska, ale na dużym obszarze dystrybuuje towar własnymi autami wprost do warsztatów.

Dlaczego Wapro ERP?

W procesie selekcji odpowiedniego oprogramowania, firma AutoElements przeprowadziła szczegółową analizę dostępnych na rynku systemów oferowanych przez wiodących producentów. W wyniku tej analizy, systemy Wapro ERP zostały uznane za spełniające wszystkie kluczowe wymagania klienta w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Oprogramowanie to wspiera działalność najważniejszych sektorów firmy, takich jak dział sprzedaży, finanse i księgowość, zarządzanie kadrami oraz obsługa magazynu wysokiego składowania. Decydującymi czynnikami, które przekonały firmę AutoElements do wyboru Wapro ERP, były dostępność aktualizacji oraz możliwość rozbudowy systemu o dodatkowe funkcje usprawniające.

Opis wdrożenia

Cały system oprogramowania został zintegrowany w jednolity system zarządzania przedsiębiorstwem. Na serwerach firmy HP zainstalowano kompleksowy system do obsługi procesów biznesowych klienta, oparty o aplikacje Wapro ERP oraz platformę systemową Microsoft Windows Server i Microsoft SQL Server.

Proces wdrożenia został podzielony na szereg etapów, począwszy od dokładnej analizy przedwdrożeniowej, aby nie zakłócać bieżących procesów biznesowych firmy AutoElements. Dzięki elastyczności oprogramowania Wapro ERP, opracowano szereg raportów i dodatkowych modułów, aby maksymalnie dopasować system do potrzeb klienta. Uruchomiono również moduł Microsoft Reporting Services, który umożliwia przeprowadzanie zaawansowanych analiz i raportowanie, automatycznie rozsyłane drogą e-mail. Całość prac wdrożeniowych, włącznie ze szkoleniem personelu klienta, została zrealizowana w ciągu 10 miesięcy.

W ramach wdrożenia zintegrowano system z zewnętrznymi modułami, aplikacjami i dodatkowymi systemami, w tym:

  • System płatności, który umożliwia kontrolę oraz śledzenie przeterminowanych płatności kontrahentów,
  • Import elektronicznych dokumentów magazynowych od kluczowych dostawców,
  • System weryfikacji dokumentów magazynowych przychodu i rozchodu, oparty o kolektory danych,
  • System generowania zamówień dla odbiorców, również wykorzystujący kolektory danych,
  • Kompleksowy system obsługi listów przewozowych, zintegrowany z firmą spedycyjną GLS,
  • Aplikacja do generowania numerów serii dostaw oraz obsługi kompleksowego wydruku etykiet towarowych.
  • Takie kompleksowe podejście do wdrożenia oprogramowania Wapro ERP pozwoliło firmie AutoElements na znaczące usprawnienie i optymalizację swoich procesów biznesowych.

    Korzyści

    • Uproszczenie i przyspieszenie procesu wystawiania dokumentów,
    • Łatwy dostęp do analiz biznesowych za bieżący okres,
    • Wdrożenie identyfikacji towarów poprzez kody kreskowe,
    • Wyraźne zwiększenie wydajności gospodarki magazynowej:
    • Przyspieszenie procesu przygotowywania wysyłki zamawianych towarów,
    • Przyspieszenie procesu realizacji zamówień,
    • Wprowadzenie kontroli i zmniejszenie ilości pomyłek przy realizacji zamówień i przyjmowaniu dostaw,
    • Wprowadzenie analiz chodliwości i rotacji towarów.
    • Usprawnienie kontroli przeterminowanych płatności,
    • Usprawnienie procesu obiegu dokumentów – jeden scentralizowany system.

    Partner wdrażający: X-COM