Category Aktualności

Jak co roku w październiku, mamy przyjemność zaprezentować Wam nowe wersje wszystkich aplikacji systemu Wapro ERP. Jak co roku, cały zespół Wapro niestrudzenie pracował nad implementacją nowych funkcji i ulepszeniem istniejących. Sprawdźcie sami, czym tym razem zaskoczą Was aplikacje, z którymi pracujecie na co dzień.

Magia Maga, a wraz z nią…

  • możliwość automatycznego doliczania opakowań do dokumentów magazynowych,
  • unikalny numer transakcji wymagany przy płatnościach za rozrachunki – może być używany także przy kuponach gotówkowych i płatnościach bonem,
  • zerowanie stawki VAT dla sprzedaży wiązanej na fakturach FUE,
  • obsługa systemu kaucji zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Klimatu,
  • integracja metod Businessgenius z bibliotekami Businesslink i Businesslinkcore – obejmuje generowanie opisów artykułów oraz konfigurację i wyświetlanie ePunktów.

A to jeszcze nie wszystko… Pełny opis zmian znajdziecie tutaj: Wapro Mag

 

Mobilne już czekają

  • kaucja jako nowy typ towaru – dodaliśmy do kartoteki w celu obsługi systemu kaucji,
  • forma dostawy – dodaliśmy możliwość ręcznego wyboru lub użycia domyślnej opcji przy zamówieniu,
  • zoptymalizowaliśmy wyświetlanie produktów – limit 30 tys. pozycji, szybsze filtrowanie,
  • ulepszyliśmy numerację dokumentów – ostrzeżenia przy niepoprawnych znacznikach,
  • obsługa wielu magazynów – eliminacja dokumentów bez pozycji,
  • generowanie QRCode – zoptymalizowane dla konfiguracji pracowników,

Sprawdź, co jeszcze się zmieniło – Mobilna firma

 

Gang w pełnej gotowości

Dokumenty ZUS (Z-3, Z-3a):

  • poprawki w plikach XML: wymiar etatu, składki, dni pracy, przyczyny nieobecności, kodowanie polskich znaków,
  • ulepszony mechanizm ustalania zasiłków w ZUS Z-3a,
  • uwzględnienie nieobecności związanych z powodzią i siłą wyższą.

Świadectwa pracy i wnioski urlopowe:

  • usunięcie informacji o zasiłku opiekuńczym w pkt 15,
  • poprawki w wykazywaniu urlopów w godzinach dla osób zatrudnionych na część etatu,
  • wydruk wniosku urlopowego uwzględnia źródło nieobecności (Portal HR vs. ręczne wpisy).

Czas pracy i wynagrodzenia:

  • dodaliśmy podsumowanie w bilansie czasu pracy,
  • nowy mechanizm automatycznego wyznaczania godzin nadliczbowych i nocnych,
  • dodaliśmy kartotekę Godziny nocne dla firm.

Umowy cywilnoprawne:

  • poprawki w wydrukach umów o dzieło (z rachunkiem i bez),
  • zmiana kontroli ubezpieczenia dobrowolnego – zależna od okresu umowy, nie daty wypłaty.

Pełny opis zmian znajdziecie tutaj: Wapro Gang

asseco-wapro-logo-dark

Przed Wami nowy Kaper

  • integracja z TaxOrder – dodaliśmy moduł komunikacji i obsługi spraw zlecanych z aplikacji wspierającej biura rachunkowe,
  • składka zdrowotna 2026 – dostosowaliśmy obliczenia do nowych przepisów,
  • aktualizacja zgodna z rozporządzeniami MF:
    • nowy wzór księgi przychodów i rozchodów (od stycznia 2026),
    • zmiany w ewidencji przychodów i środków trwałych,
    • dodatkowe dane wymagane w księgach rachunkowych.

Rozszerzony opis zmian znajdziesz tutaj: Wapro Kaper

 

Co w Fakirze?

  • plan kont – dodaliśmy możliwość przypisywania dodatkowego znacznika do kont księgowych,
  • TaxOrder – dodaliśmy moduł komunikacji i obsługi spraw zlecanych z aplikacji TaxOrder – szczegóły w instrukcji dotyczącej wymiany danych z Wapro Kaper i Wapro Fakir.

Kliknij i dowiedz się więcej – Wapro Fakir

 

Best ciągle the best

Ewidencja środków trwałych i JPK_ST_KR:

  • dodaliśmy możliwość prowadzenia rozszerzonej ewidencji środków trwałych i WNiP zgodnie z wymogami JPK_ST_KR,
  • program umożliwia eksport danych do pliku JPK_ST_KR.

Amortyzacja i eksport danych:

  • dodaliśmy raport porównujący amortyzację podatkową i bilansową (dla KH),
  • zmodernizowaliśmy eksport do Wapro Fakir – uwzględnia różnice w amortyzacji.

Więcej informacji znajdziesz po kliknięciu Wapro Best

 

Pierwszy raz z TaxOrder

Udostępniliśmy aplikację TaxOrder, nowoczesne narzędzie wspierające organizację pracy w biurach rachunkowych. System został zaprojektowany z myślą o automatyzacji i uporządkowaniu codziennych zadań – od obsługi spraw klientów, przez fakturowanie, po rozliczenia podatkowe i kadrowo-płacowe. TaxOrder integruje kluczowe funkcje, które usprawniają zarządzanie zespołem, zadaniami oraz czasem pracy, umożliwiając m.in. obsługę rozliczeń z ZUS i comiesięcznego naliczania podatków.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: TaxOrder

 

eBiuro zawsze z Wami

  • integracja z TaxOrder – umożliwiliśmy współpracę z aplikacją do obsługi pracy biura rachunkowego,
  • zakładka Wnioski i zapytania – teraz możecie przesyłać zapytania i wnioski bezpośrednio do biura; w ekosystemie z TaxOrder trafiają one automatycznie jako sprawy do realizacji,
  • rozbudowany system powiadomień – informuje o nowych wnioskach, zapytaniach, wiadomościach i zrealizowanych sprawach.
  • nowy komunikator – dostępny w dokumentach, wnioskach i zapytaniach, ułatwia bieżącą komunikację.

Sprawdź, co jeszcze się zmieniło – Wapro eBiuro

 

A co z resztą?

Nie martwcie się - pozostałe programy też zaktualizowaliśmy i dostosowaliśmy do pracy w ekosystemie Wapro ERP.