Jak skorzystać z raportów COFACE
w aplikacji WAPRO Mag?

1.

Dlaczego warto korzystać z oceny i raportów wiarygodności?

Warto posiadać wiedzę o kondycji finansowej partnerów biznesowych. Raporty COFACE to kompleksowe i elastyczne narzędzie pozwalające skutecznie zarządzać ryzykiem kredytowym. Dzięki raportom ocenisz potencjalnych partnerów biznesowych i sklasyfikujesz klientów w oparciu o ich historię finansową i płatniczą.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji z bazy COFACE, zarejestruj się. Po dokonaniu rejestracji wybierzesz najbardziej dopasowany do siebie pakiet, który umożliwi Ci pobieranie raportów natychmiastowych o firmach polskich i zagranicznych.

W raportach handlowych COFACE znajdziesz następujące informacje:

  • ocena zdolności kredytowej, w tym rekomendowany maksymalny kredyt kupiecki dane teleadresowe, dane rejestrowe, wybrane dane finansowe

W ramach dostępnych pakietów: SIMPLE, MEDIUM, PREMIUM, PREMIUM+ możliwe jest również złożenie zamówienia na dodatkowo płatne Raporty Zaawansowane o firmach polskich i zagranicznych.

Twoje korzyści:

  • ocena i selekcja partnerów biznesowych, umożliwiająca minimalizację ryzyka handlowego
  • współpraca z ubezpieczycielem należności
  • oszczędność czasu i zasobów - umożliwia koncentrację na podstawowej działalności firmy
  • minimalizacja ryzyka we współpracy z dostawcami i klientami
  • rzeczywisty obraz kondycji finansowej partnerów biznesowych i konkurencji

2.

Co jest niezbędne aby korzystać z oceny wiarygodności kontrahenta?

Funkcja "Sprawdź wiarygodność kontrahenta" jest dostępna w programie WAPRO Mag.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze programu WAPRO Mag:

3.

Jak uruchomić funkcję "Sprawdź wiarygodność kontrahenta"?

W kartotece kontrahentów dla wybranego kontrahenta możesz w menu Operacje uruchomić funkcję Ocena wiarygodności.

4.

Jak pobrać bezpłatną informację podstawową dostarczaną przez COFACE?

Teraz możesz pobrać bezpłatne informacje z systemu COFACE, pozwalającego zapoznać się z podstawowymi parametrami na temat wskazanego kontrahenta.

Raporty te umożliwiają uzyskanie podstawowych informacji o kontrahencie m.in.:

  • Dane rejestrowe podmiotu
  • Datę rejestracji/założenia firmy
  • Za jakie lata dostępne są dane finansowe (np. bilans, rachunek zysków strat)
  • Czy firma COFACE posiada dane negatywne na temat badanego podmiotu?
  • Czy wobec kontrahenta prowadzone są postępowania upadłościowe lub złożono wnioski o upadłość?

Raporty te bazują na informacjach zgromadzonych w systemie COFACE i mogą pochodzić z okresu ostatnich kilkunastu miesięcy.

5.

Jak skorzystać z oferty specjalnej dla użytkowników WAPRO ERP?

Jeżeli jesteś zainteresowany szerszym zakresem informacji, możesz skorzystać z jednego z pakietów, w ramach których będziesz mógł skorzystać z raportów COFACE.

Aby otrzymać dostęp do raportów należy zarejestrować się i uzyskać kody dostępu. zobacz, co znajduje się w raportach płatnych.
Specjalnie dla klientów WAPRO ERP, COFACE daje możliwość skorzystania z oferty TRY&BUY, w ramach której umożliwia darmowe sprawdzenie 1 firmy z krajów: Polska, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja. Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Irlandia, Łotwa, Litwa, Norwegia, Holandia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina.

6.

Jak sie zarejestrować, aby korzystać z raportów COFACE?

Rejestracja jest możliwa tylko z zarejestrowanej aplikacji WAPRO Mag.
Aby się zarejestrować należy w lewym menu panelu informacyjnego należy wybrać opcje "Wiarygodność kontrahenta COFACE".

W formularzu rejestracji system wykorzystuje dane konfiguracyjne firmy podane w aplikacji. Dodatkowo należy uzupełnić dane kontaktowe.
W przypadku błędów w danych lub braku wszystkich wymaganych informacji system poinformuje o błędach znalezionych w danych i nie umożliwi dokończenia rejestracji.

Każda firma może zostać w systemie zarejestrowana tylko raz.
Po uzupełnieniu danych i naciśnięciu przycisku Skontaktuj się z nami dane rejestracyjne zostaną wysłane do COFACE.
Pracownik COFACE skontaktuje się z osoba wskazaną w formularzu w danych kontaktowych, w celu dopełnienia formalności.

7.

Gdzie wprowadzić uzyskane dane rejestracyjne?

Otrzymane po rejestracji dane logowania do usługi weryfikacji należy wprowadzić w aplikacji w: Ustawienia konfiguracyjnych firmy/kontrahenci/ocena wiarygodności.
Teraz możesz zamawiać i korzystać z rozszerzonych raportów COFACE.

8.

Jak zamówić raport?

Po uzyskaniu danych dostępu możesz Zamówić raport (płatny).
W kartotece kontrahentów dla wybranego kontrahenta możesz w menu Operacje uruchomić funkcję Ocena wiarygodności.

Następnie należy wybrać Ocena wiarygodności z systemu COFACE Zamówione raporty.
Operator może teraz skorzystać z funkcji:

  • Zamów raport – pozwala zamówić nowy raport
  • Sprawdź zamówione raporty – pozwala pobrać status zamówionych raportów (status „Gotowy” oznacza raport gotowy do pobrania)
  • Pobierz raport – pozwala pobrać raport w formacie HTML
  • Zobacz raport – pozwala wyświetlić w przeglądarce pobrany raport
  • Zapisz raport – pozwala zapisać raport na dysku

Pobrane raporty mogą być zapisane w module e-Dokumentu, dzięki temu możliwy jest późniejszy dostęp do nich i mogą być archiwizować w module e-Dokumenty.

W raporcie otrzymasz najaktualniejsze dane na temat kondycji finansowej i wiarygodności Twojego kontrahenta.

W ramach dostępnych pakietów: SIMPLE, MEDIUM, PREMIUM, PREMIUM+ możliwe jest również złożenie zamówienia na dodatkowo płatne Raporty Zaawansowane o firmach polskich i zagranicznych.

Czas realizacji raportów zaawansowanych firmy zależy od wybranego trybu realizacji (dotyczy firm polskich):
1. Normalny – realizowany w ciągu 6 dni roboczych
2. Ekspresowy – realizowany w ciągu 4 dni roboczych
3. Błyskawiczny – realizowany w ciągu 2 dni roboczych
4. Natychmiastowy – realizowany natychmiast, jeśli w bazie COFACE raport jest aktualny (raport aktualny to raport, w przypadku którego data ostatniego badania jest nie starsza niż 12 miesięcy)

10.

Zapoznaj się z cennikiem usług COFACE dla użytkowników systemu WAPRO ERP