Historia zmian
Zapoznaj się z historią zmian w wersjach programu WAPRO Mobile.
- Dodano parametr umożliwiający szybki dostęp do karty produktu poprzez tapnięcie indeksu na liście pozycji.
- Ulepszono obsługę miniatur na urządzeniach mobilnych.
- Zabezpieczono możliwość zawieszenia aplikacji po wyborze uwag ze słownika.
- Zabezpieczono możliwość powstania błędu w trakcie ładowania list.
- Zoptymalizowano wydajność wyświetlania produktów dla dużych baz.
- Zabezpieczono możliwy problem z zamykaniem aplikacji w tle.
- Zabezpieczono możliwość wykonania dwukliku w replikacji.
- Wyeliminowano problem z zapisem kopii bazy dla Android 14.
- Dodano usprawnienia dla nadawanych uprawnień.
- Dostosowanie aplikacji do Androida 15 i podniesienie minimalnych wymagań do Androida 7.
- Zmodyfikowano sposób automatycznej replikacji w celu minimalizacji wykorzystania uprawnień.
- Wyeliminowano problem z zapisaniem danych kontrahenta.
- Dodano możliwość wykorzystania mechanizmu zamiany mowy na tekst w polach opisowych przy wykorzystaniu klawiatury Google.
- Dodano możliwość wyłączenia autoreplikacji przez użytkownika, w przypadku gdy ustawienia konsoli na to zezwalają.
- Usprawniono akcje skanowania kodów aparatem podświetlanie i tryb poziomo w konfiguracji.
- Naprawiono problem z przesuwaniem ikony zamykania dnia na urządzeniach Motorola.
- Poprawiono możliwość odtworzenia archiwum na urządzeniu.
- Zwiększono stabilność i zabezpieczono inne zidentyfikowane problemy.
- Zmiany związane z wymogami platformy Google Play do wersji Android 14.
- Poprawki mechanizmu powiadomień dla automatycznej replikacji.
OSTRZEŻENIE
Wersje 9.00.0 Wapro Mobile oraz Wapro Mobile Mag do poprawnego działania wymagają Wapro Mag w wersji 9.00.0 lub wyższej.
Wersja 9.00.0 Wapro Mobile ST do poprawnego działania wymaga Wapro Best w wersji 9.00.0 lub wyższej.
Przed aktualizacją należy replikować aplikacje na urządzeniach, wyczyścić bazę na urządzeniu, a następnie ponownie replikować dane po wykonaniu aktualizacji.
Usługi integracyjne należy zatrzymać, wybierając opcję Zatrzymaj i przygotuj do aktualizacji.
Zwiększono bezpieczeństwo danych przechowywanych w bazach SQL programów oraz bezpieczeństwo danych transmitowanych we wszystkich aplikacjach systemu Wapro ERP poprzez możliwość włączenia szyfrowania komunikacji z wykorzystaniem TLS 1.2. Więcej informacji na temat zapewnienia bezpieczeństwa danych dostępnych jest w instrukcji Instalacja certyfikatu TLS
- Dodano wsparcie dla zaawansowanej modyfikacji uwag na dokumentach z wykorzystaniem LLM (dużych modeli językowych).
Uwagi mogą być automatycznie przetłumaczone z dowolnego języka na język polski przed przesłaniem do konsoli. Sztuczna inteligencja umożliwia również zmianę, kontrolę, systematyzację, rozszerzenie lub dowolną inną modyfikację uwag na dokumentach, zgodnie z opisową komendą wprowadzoną przez administratora systemu. Opis sterujący zachowaniem sztucznej inteligencji, tzw. system prompt, może być rozbudowany również o wartości przekazane z dokumentu, aby wraz z przekazaną komendą wykonać zmianę na uwagach dokumentu. Przetworzona uwaga jest prezentowana do akceptacji w podsumowaniu dokumentu przed jego zatwierdzeniem.
- Dodano możliwość wyszukiwania dokumentów za pomocą funkcji skanowania numeru listu przewozowego.
- Dodano możliwość szyfrowania połączeń z serwerem SQL dla Konsoli zarządzającej oraz usług mobilnych. Szyfrowanie połączeń urządzeń mobilnych z systemem centralnym nie uległo zmianie.
Poprzednie wersje systemu Wapro Mobile są dostępne na stronie Aktualizacja programów.
- Naprawiono obsługę skanerów Zebra
Aktualizacja aplikacji na 4 pozycji numeru wersji [8.91.6.X] , dotyczy wyłącznie aplikacji na urządzenia mobilne i nie wymaga aktualizacji Konsoli zarządzającej oraz Wapro Online.
- Zmiany w zakresie wymagań dla Android 14 oraz Target Apilevel 34.
- Naprawiono wydajność szybkiego wyszukiwania w listach produktów oraz poprawiono stabilność i szybkość działania aplikacji dla dużych bazach.
• Naprawiono wydajność aplikacji na listach dokumentów.
Aplikacje mobilne wersji 8.91.6 wymagają aktualizacji Konsoli zarządzającej.
Wapro Mag wymaga wgrania struktury integracyjnej zgodnej z wersją Konsoli zarządzającej o numerze 8.91.6.
- Dodanie obsługi drukarki Compart MLP-112i.
- Dodanie domyślnego rachunku z kartoteki kontrahenta zamiennie do domyślnego rachunku firmy.
- Dodanie parametru 103 - Zmiana pracownika w systemie Wapro Mag na dokumencie powoduje zmianę w systemie mobilnym - wyłączenie parametru powoduje, że na urządzeniu mobilnym do dokumentu zostanie przypisany użytkownik tworzący dokument. W przypadku dalszej obsługi dokumentu przez innego użytkownika (np. magazyniera) na innym urządzeniu mobilnym, dokument nie zostanie odpisany od użytkownika, który go utworzył.
- Dodanie parametru 104 - Zmiana statusu dokumentu w systemie Wapro Mag powoduje zmianę w systemie mobilnym (status Potwierdzony) - przywrócenie statusu dokumentu z Do weryfikacji na Potwierdzony. Po wykonaniu weryfikacji i zmianie statusu w systemie centralnym, status jest odsyłany na urządzenie w celu uwzględnienia dokumentu w targetach podsumowujących pracę handlowca.
- Zabezpieczenie wykonania integracji podczas niezgodności skryptów integracyjnych.
- Naprawiono zlokalizowane błędy.
W przypadku zainstalowanych kilku modułów Wapro ERP, zalecamy przeprowadzenie jednorazowej aktualizacji do najnowszej wersji 8.91.0.
- Wprowadzono zmiany związane ze sposobem uwierzytelniania w aplikacjach Wapro ERP, w silniku baz danych Microsoft SQL Server.
Zmiana polega na zastąpieniu konta waproking (używanego do łączenia programu z bazą danych) kontem waprokingapp oraz dodaniu logiki dynamicznego generowania haseł per środowisko klienta. Docelowo konto waproking zostanie całkowicie wyłączone. W okresie przejściowym jego uprawnienia w SQL zostaną ograniczone do minimum, tak aby zapewnić ciągłość działania aplikacji i usług Wapro ERP.
Aktualizacja wprowadza także zmianę dotyczącą wyłączenia wbudowanej procedury xp_cmdshell, umożliwiającej komunikację z poziomu SQL w systemie Windows.
Powyższe zmiany mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa danych przechowywanych w systemach Wapro ERP. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem opisującym w jaki sposób zabezpieczyć poszczególne komponenty i warstwy infrastruktury, w której pracuje Wapro ERP: Bezpieczeństwo danych i środowiska w Wapro ERP.
- Dodano obsługę skanera Bublaki.
- Naprawiono zlokalizowane błędy.
- Zabezpieczono możliwość zawieszenia aplikacji po wejściu w poprawę dokumentu oraz przy próbie cofnięcia.
- Wyeliminowano możliwość powstania błędu w momencie tworzenia zamówienia.
- Naprawiono możliwość wyświetlenia błędu po przejściu na podsumowanie zamówienia.
OSTRZEŻENIA:
Wersja 8.90.4 WAPRO Mobile oraz WAPRO Mobile Mag wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.90.4 lub wyższej z aktualną wersją struktur integracyjnych.
Aplikacje na urządzeniach należy wyreplikować przed aktualizacją by zabezpieczyć dane. Usługi integracyjne należy zatrzymać wybierając opcję "Zatrzymaj i przygotuj do aktualizacji".
- Dodano możliwość zmiany formy płatności w zamówieniu ZO.
Zmieniona forma płatności zastępuje domyślną formę płatności dla kontrahenta. Możliwość zmian wymaga włączenia parametru umożliwiającego zmianę formy płatności. Jest również możliwość konfiguracji możliwości zmiany formy wyłącznie w "dół" z przelewu na gotówkę. - Dodano pola dodatkowe do nagłówków dokumentów.
Obsługa tekstowych wartości pól dodatkowych dla nagłówków dokumentów. Włączenie integracji pół dodatkowych odbywa się w parametrach integracji, natomiast konfigurację pól dodatkowych można prześledzić w menu ‘Definicja atrybutów’. Uprawnienia dla każdego z dziesięciu pól podatkowych umożliwiają odczyt, dodawanie, usuwanie oraz edycję. - Dodano uprawnienia ukrywające wybrane pola artykułów.
Na liście uprawnień są możliwe do wyłączenia z widoczności (uprawnienie odczytu) następujące pola asortymentów: nazwa oryginalna, indeks katalogowy, indeks producenta, PKWiU, SWWKU, kod CN, lokalizacja, znacznik zmiany ceny, rabatowanie, kraj, producent, domyślna ilość, opis. - Dodano pulpit informacyjny oraz możliwość wyświetlenia dokumentacji online w aplikacji.
- Dodano numer telefonu kontrahenta do danych kontrahenta.
- Dostosowano import artykułów do dyrektywy SUP zgodnie z ustawieniami systemu WAPRO Mag.
- Dodano osobny zbiór parametrów integracyjnych, działających w kontekście całego systemu.
- Dodano odrębny spis pracowników niepołączonych z użytkownikiem.
- Dodano możliwość wyłączenia integracji komunikatów CRM.
- Naprawiono zlokalizowane błędy ANR.
- Dodano tłumaczenia aplikacji na język angielski, ukraiński oraz rosyjski.
Domyślnie, język tłumaczenia ustawia się automatycznie zgodnie z preferencjami systemowymi użytkownika.
Aby dostosować ustawienia językowe, można skorzystać z konfiguracji aplikacji. - Dodano zabezpieczenie zmian cen i ilości pozycji w podpisanym, ale niezatwierdzonym dokumencie.
W przypadku wycofania do pozycji podpis musi zostać wcześniej usunięty, a dokument ponownie podpisany. - Zaktualizowano bazę demo o najnowsze funkcje.
- Zabezpieczono zlokalizowane problemy.
- Wyświetlanie informacji o powiązaniu realizacji dla dokumentów ZO i ZD w liście dokumentów.
- Rozszerzono wyświetlane informacje w widoku wyboru miejsca dostawy na dokument.
- Realizacja z zamówienia ZO na FV/WZ powoduje zmianę statusu zamówienia na zrealizowane.
- Inne mniejsze usprawnienia i poprawki.
OSTRZEŻENIA:
Wersja 8.90.2 WAPRO Mobile oraz WAPRO Mobile Mag wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.90.2 lub wyższej z aktualną wersją struktur integracyjnych.Wersja 8.90.2 WAPRO Mobile ST wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Best w wersji 8.90.0 lub wyższej z aktualną wersją struktur integracyjnych.
Aplikacje na urządzeniach należy wyreplikować przed aktualizacją by zabezpieczyć dane.
Usługi integracyjne należy zatrzymać wybierając opcję "Zatrzymaj i przygotuj do aktualizacji".
- Realizacje dokumentów przesłanych do systemu Wapro Mag (wyreplikowanych).
Dodano możliwość realizacji dokumentów wyreplikowanych na inne dokumenty oraz zmodyfikowano proces przesyłania, by relacje realizowanych dokumentów zachowały powiązania w systemie WAPRO Mag.
Realizacja zamówień od odbiorców ZO, zmienia status przesłanego zamówienia na zrealizowane zgodnie z działaniem systemu WAPRO Mag. Włączenie każdej ścieżki realizacji dokumentów wyreplikowanych wymaga aktywacji parametrów zgodnych z typem
dokumentu.
- Przenoszenie uwag kontrahenta na dokument, parametr w konsoli.
- Rozszerzenie uwag kontrahenta z 500 do 1000 znaków.
- Usprawniono blokadę dokumentów na podstawie wszystkich warunków przekroczenia limitów lub przeterminowania płatności.
Zmodyfikowano działanie weryfikacji dokumentu by działa od utworzenia dokumentu.
- Rozbudowa obsługi jednostek o nową wartość parametru.
Dodano nową wartość dla parametru 5. Sposób zapisywania jednostki miary w pozycji dokumentu o wartość "W
domyślnej jednostce magazynowania bez możliwości wyboru". Rozszerzenie wariantu zwiększa możliwości konfiguracyjne w zakresie usprawnienia obsługi domyślnych jednostek.
- Dodano możliwość edycji adresów dostaw z poziomu dodawanych dokumentów.
- Dodano parametr ograniczający czytanie kodów do 20 znaków.
Włączenie ograniczenia parametrem 98 powoduje ujednolicenie działania z systemem WAPRO Mag w zakresie wyszukiwania skanerem podczas czytania dłuższych kodów niż 20 znaków.
- Dodano kolumnę kontrahent do widoku przypisania podpisów.
- Dodano szereg usprawnień w zakresie obsługi podpisów na dokumentach.
- Wykonano optymalizację transferu danych pomiędzy systemami Mag i Mobile dla dużych baz danych.
- Dodano czyszczenia tabel tymczasowych w trakcie aktualizacji dla danych nieaktualnych.
- Dodanie logowania zmian połączenia baz integracyjnych.
- Wyeliminowano zlokalizowane błędy ANR.
- Dodano parametr w ustawieniach systemowych aplikacji, uwzględniający wyszukiwanie podobnych kodów kreskowych w przypadku braku wyniku po pierwszym skanowaniu.
- Usprawniono komunikację z serwisem GUS dla nowych urządzeń.
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia zlokalizowanych błędów ANR.
- Ulepszono działanie paska nawigacyjnego w pozycjach dokumentów.
- Wykonano usprawnienia w parowaniu urządzeń bluetooth.
- Wprowadzono szereg usprawnień w działaniu funkcji podpisów dokumentów.
- Naprawiono działanie parametru 5 decydującego o wyborze lub blokadzie zmiany jednostek dodatkowych oraz właściwego wyświetlania powiązanych cen w liście pozycji dokumentów.
- Dodano wymagane uprawnienia dla najnowszych urządzeń Samsung oraz systemu Android 13.
- Wyeliminowano zlokalizowane błędy ANR.
- Inne drobne poprawki i usprawnienia.
OSTRZEŻENIE:
Wersja 8.90.0 WAPRO Mobile wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.90.0 lub wyższej.
- Logowanie biometryczne.
Dodano możliwość włączenia logowania do aplikacji przy pomocy odcisku palca.
Do działania wymagane jest aktywowanie parametru o Id 21 – Wyświetlanie okna logowania podczas uruchamiania aplikacji. W aplikacji mobilnej włączenie funkcji jest dostępne w menu Konfiguracji -> Systemowe -> Włącz możliwość logowania odciskiem palca.
W przypadku gdy odcisk palca nie został jeszcze dodany w systemie Android, po włączeniu aplikacja przejdzie do systemowej sekcji zabezpieczeń by skonfigurować aktywny odcisk palca. W trakcie logowania możliwe jest przełączenie pomiędzy odciskiem oraz standardowym hasłem nadanym dla użytkownika w systemie WAPRO Mag.
- Odręczny podpis na dokumentach.
Dodano możliwość odręcznego podpisu na dokumentach z wykorzystaniem palca lub rysika. Włączenie możliwości lub wymagalności podpisu dla danego typu dokumentu jest dostępne w menu aktywności w Konsoli zarządzającej. System umożliwia również rozszerzenie wymagania o konkretną osobę kontaktową dla danego kontrahenta, a w przypadku braku podpisu umożliwia opisanie powodu jego braku. Do podpisu możemy włączyć wymagalność również dla wskazanego lub dowolnego pracownika, co w przypadku dokumentów wewnętrznych umożliwia na rozszerzenie ścieżki obiegu dokumentów o proces akceptacji. W tym celu wystarczy dodać kolejną nową aktywność dla wybranego typu dokumentu z oznaczeniem pracownika.
- Podsumowanie rozrachunków danego dnia dla każdego handlowca.
Zestawienie podsumowujące wartość rozrachunków przypisanych do handlowca.
- Blokada wystawienia faktury gotówkowej oraz przyjęcia gotówki powyżej limitu.
Parametr określający maksymalną wartość gotówki, która może zostać przyjęta podczas jednej transakcji.
Dla dokumentów walutowych dodano dodatkowe ostrzeżenie w przypadku nieaktualnego kursu oraz różnicy kursowej do 2% łącznej wartości limitu.
- Dodano pola dokumentów zrealizowanych z zamówień w Konsoli zarządzającej.
Umożliwia podgląd numeru dokumentu realizowanego oraz ilości do realizacji dla lepszego śledzenia przesyłanych zależności pomiędzy dokumentami.
- Odłożenie w czasie dla dokumentów przesunięć MW.
Dodano możliwość oznaczenia przesunięcia odłożonego w czasie. Towar z dokumentu nie będzie dostępny na magazynie docelowym do momentu jego zatwierdzenia w systemie WAPRO Mag. Domyślny status odłożenia dla tworzonego dokumentu na urządzeniu, można zmienić lub zablokować za pośrednictwem parametru.
- Dodano wyświetlanie kodów kreskowych w Konsoli zarządzającej.
- Usprawnienia w zakresie dostosowania aplikacji mobilnych do systemu Android 13.
- Optymalizacja procesów integracyjnych, logów oraz baz.
- Wyeliminowano zlokalizowane błędy ANR.
- Wyeliminowano możliwość wystąpienia problemu z zamykaniem aplikacji na niektórych urządzeniach.
- Zabezpieczono możliwe problemy podczas skanowania kodów kreskowych aparatem.
- Usprawniono skanowanie z wykorzystaniem przeliczników jednostek dodatkowych.
- Poprawki formatowania i numeracji pozycji wydruków dokumentów handlowych.
- Dodano obsługę znaku kontrolnego w kodach EAN13 dla urządzeń Honeywell.
- Zabezpieczono możliwość zawieszania aplikacji przy aktywnym parametrze 28 - kontroli trasówek.
- Inne drobne poprawki i usprawnienia.
- Dodano możliwość wprowadzenia adresu dostawy w trakcie dodawania nowego kontrahenta.
- Ustawiono domyślne ceny zakupu w przypadku dokumentów ZD, PW, PZ z uwzględnieniem warunku ich dostępności.
- Rozbudowa realizacji dokumentów ZD na dokument PZ oraz ograniczenie do jednorazowej możliwości wykonania takiej operacji.
- Oznaczono domyślny adres dostawy na liście wyboru.
- Naprawiono animacje wysuwanej rolki w kreatorze dodawania kontrahenta.
- Dodano zapamiętanie ustawień wydruku parametrów CN oraz PKWiU.
- Zoptymalizowano wydruk faktury w przypadku bardzo długiej nazwy firmy.
- Naprawiono długi czas skanowania kodów kresowych oraz możliwość wystąpienia błędu w trakcie skanowania aparatem.
- Podniesiono minimalne wymaganie systemu dla aplikacji do wersji Android 6.
- Naprawiono zaraportowane błędy ANR.
- Inne drobne poprawki i usprawnienia.
OSTRZEŻENIE:
Wersja 8.81.4 WAPRO Mobile wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.81.2 lub wyższej z aktualną wersją struktur integracyjnych.
Aplikacje na urządzeniach należy wyreplikować przed aktualizacją, następnie wyczyścić bazę na urządzeniu oraz ponownie zreplikować po wykonaniu aktualizacji. Usługi integracyjne należy zatrzymać wybierając opcję "Zatrzymaj i przygotuj do aktualizacji".
Konsola nie zezwala na replikację poprzednią wersją apk.
- Pobieranie adresów kontrahenta z GUS bazy REGON.
Możliwość automatycznego dodania lub aktualizacji danych kontrahenta na urządzeniu mobilnym na podstawie podanego numeru NIP kontrahenta. Korzystając z integracji z bazą GUS, możemy pozyskać najnowsze informacje dotyczące firm, takie jak nazwa, adres, REGON, status czy datę rozpoczęcia i zakończenia działalności.
- Adresy dostaw kontrahentów.
Pełna wymiana danych adresów dostaw kontrahentów z WAPRO Mag oraz możliwość tworzenia i edycji nowych miejsc dostawy na urządzeniu mobilnym. Wybór jak i dodanie nowego adresu dostawy możemy dokonać na nowo tworzonych dokumentach rozchodowych. Pełna obsługa operacji związanych z miejscem dostawy jest możliwa również po stronie Konsoli zarządzającej w kartotece kontrahenta. W przypadku posiadania wielu lokalizacji dostaw, zachowanie adresów jak również domyślnej lokalizacji oraz ich wyboru na dokument znacznie przyspiesza pracę z zamówieniami i eliminuje pomyłki.
- Numery i operatorzy przesyłek.
Przesłanie informacji zwrotnej z systemu centralnego do wystawionego zamówienia, zawierającej numer przesyłki, operatora i linka do strony weryfikacji dostawcy. Informacja trafia do nagłówka wysłanego zamówienia. Po tapnięciu w link na urządzeniu nastąpi próba otworzenia strony z przypisanym numerem lub możliwości wpisanie ręcznego gdy strona nie posiada mechanizmu bezpośredniego przekazania.
- Rozszerzenie wyświetlania nazwy pełnej w liście produktów oraz na wydrukach.
Dodano możliwość wyświetlenia nazwy pełnej asortymentu oraz ograniczeniu wykorzystanej długości za pomocą parametru. Zgodnie z parametrem dostosowano wydruk graficzny oraz pdf. Pozostałe wydruki zachowały obecną wielkość pola.
- Możliwość wydruku kodu CN na dokumentach.
Kod CN jest zamienny do klasyfikacji PKWiU, a konfiguracja zostaje zapamiętana.
- Możliwość wydruku numeru BDO na fakturze.
- Rozszerzono filtrowanie po nazwie pełnej.
- Dodano przesyłanie znacznika domyślności rachunku przypisanego do kontrahenta.
- Rozszerzenie filtrowania daty ‘Do’ w zakresach o zawsze aktualną datę.
- Rozszerzenie nazwy pełnej w cennikach indywidualnych.
- Poprawka dla eksportu rozrachunków z Konsoli zarządzającej.
- Rozszerzono wydruk paragonów dla ewidencji pesel uzupełniając wymagane pola NIP domyślną wartością zer.
- Poprawiono działanie kreatora konfiguracji w zakresie mechanizmu walidacji i tworzenia użytkownika.
- Aktualizacja wersji Java OpenJDK 20.
- Zaktualizowano uprawnienia dla aplikacji dla systemu Android 13.
- Zoptymalizowano wydajność aplikacji w kilku miejscach podczas działania na dużych bazach.
- Zabezpieczono możliwość powstania zdiagnozowanych błędów ANR w aplikacjach mobilnych.
- Skonfigurowano przykładowe targety dla nowej bazy Konsoli.
- Poprawki graficzne interfejsu.
- Zabezpieczono możliwy problem z wyświetlaniem szczegółów pozycji.
- Zoptymalizowano powiadomienia podczas automatycznej replikacji.
- Dodano możliwość wyboru modułów fiskalnych w konfiguracji drukarki fiskalnej, w rozdzieleniu na moduł online oraz bez modułu online.
- Dodano komunikaty o dostępności dokumentów, w zależności od typu modułu oraz wybranego protokołu.
- Dodano parametr w konfiguracji drukarki, wydruku faktury na drukarce fiskalnej. Parametr umożliwia na przełączenie wydruku faktur pomiędzy drukarkami.
- Dodano parametr w konfiguracji drukarki, informowania o braku numeru NIP dla paragonów.
- Dodano parametr w konfiguracji drukarki, wydruku podpisów na fakturze.
- Usprawniono kodowanie znaków dla obu protokołów fiskalnych.
- Zablokowano edycję faktur po wydruku na drukarce fiskalnej.
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia problemów braku odpowiedzi aplikacji.
- Usprawnienia w interfejsie graficznym.
- Dodano ostrzeżenie podczas fiskalizacji przy dacie niezgodnej z bieżącą.
- Podniesienie minimalnej wersji Androida do wersji 5.0.
- Rozszerzono obsługę protokołu thermal o wydruk faktur na drukarkach fiskalnych.
- Zablokowano możliwość powstania błędu na nieobsługiwanych typach dokumentów, podczas wydruku na protokole Posnet.
- Wyeliminowano możliwy problem z wyświetlaniem szczegółów asortymentu oraz powrotem do pełnej listy produktów.
- Dodano oznaczenia fiskalizacji dla faktur wydrukowanych na drukarce fiskalnej.
- Poprawiono automatyczne kodowanie znaków dla wydruków fiskalnych.
- Zamówienia walutowe
Możliwość tworzenia zamówień w walucie obcej, zgodnie z importem kursów walutowych dostępnych w systemie WAPRO Mag.
Walutowość w systemie jest aktywowana parametrem 68 na poziomie systemu. Zamówienia walutowe wymagają dodatkowo włączenia parametru 82.
Waluty są dostępne w pierwszym kroku wystawienia dokumentu, w liście pozycji jako przeliczenia do waluty bazowej oraz w nagłówku dokumentu.
Dokumenty w systemie centralnym są możliwe do dalszej realizacji na handlowe dokumenty walutowe.. - Dodano nowe pola w wyświetlaniu i wyborze artykułów.
Dodane pola to: nazwa pełna, producent, indeks producenta, kraj, kod CN. Zwiększono również liczbę obsługiwanych znaków dla obecnego pola nazwy oryginalnej dostosowując do zmian w systemie centralnym. - Zoptymalizowano wyświetlanie i skanowanie na podstawie dodatkowych jednostek miar asortymentu.
- Wyeliminowano możliwy problem z usuwaniem znaków przy użyciu klawiatury Samsung.
- Zabezpieczono problem skanowania artykułów z ilością domyślną.
- Poprawki wyświetlania pól dokumentów dla rozliczeń walutowych.
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia błędu w trakcie filtrowania rozrachunków nierozliczonych.
OSTRZEŻENIE:
- Zapamiętanie filtrów dla każdego zbioru danych.
Funkcjonalność inteligentnie zapamiętuje filtry aplikacji by wyświetlić ograniczone listy kartotek lub dokumentów przy kolejnym użyciu.
Zapamiętaniu ostatniego wyboru filtrowania podlegają wyłącznie elementy nie jednorazowego użytku i są to cechy osobne dla każdego zbioru danych.
- Zapamiętanie ustawień sortowania.
Domyślne ustawienia sortowania na podstawie parametrów Konsoli są nadpisane i zapamiętane zgodnie z preferencją użytkownika.
- Ujednolicenie logiki zapisania filtrów na wszystkich oknach.
Przycisk „Zamknij” zapamiętuje ustawione filtry, gumka czyści wprowadzone zmiany, a „Zastosuj” wprowadza zmiany bez zamknięcia okna filtrowania.
- Archiwizacja i przesyłanie parametrów konsoli do bazy WAPRO Mag.
Archiwizacja parametrów, a następnie odtworzenie ich w przypadku nowo utworzonej bazy mobilnej następuje całkowicie automatycznie.
- Obsługa kodów krajów kontrahentów.
- Weryfikacja numeru VAT w bazie VIES
System zapisuje status wykonanej weryfikacji numeru NIP kontrahenta, wykonanej przy połączeniu z bazą ewidencji VIES.
- Dostosowanie aplikacji mobilnych do systemu Android 12 w zakresie zabezpieczeń oraz wydruków.
- Zmiana ścieżek zapisu i odczytu kopii baz, konfiguracji, zdjęć oraz plików pdf w zależności od wersji systemu.
- Dodano przesyłanie znacznika aktywnej formy płatności oraz deaktywowania nieaktywnych form płatności.
- Zablokowano możliwość wystawienie faktury z zamówienia, w przypadku gdy został już wystawiony dokument WZ.
- Dodano obsługę nowego urządzenia z wbudowanym skanerem Sunmi L2s.
- Aktualizacja wykorzystanych komponentów i bibliotek pdf.
- Rozszerzono parametr blokady zmiany daty w nagłówkach dokumentów o działania tylko w zakresie dat wstecz lub w przód.
- Naprawiono problem z importem niestandardowych stawek VAT.
- Dodano uzupełnianie pola klucz dla kontrahenta przy imporcie z systemu Mobilnego oraz innych importów w systemach WAPRO ERP w oparciu o struktury wspólne.
- Rozwiązano możliwe problemy z przypinaniem kontrahentów do użytkowników przy uwzględnieniu parametryzacji Konsoli.
- Zabezpieczono możliwość błędnego przypisania zadania do użytkownika w CRM.
- Zabezpieczono możliwość zablokowania przycisku replikacji w użyciu poza mechanizmem automatycznej replikacji.
- Ustandaryzowano uprawnienia dla wszystkich dokumentów w przypadku tworzenia nowej bazy.
- Usprawnienia integracyjne oraz dodatkowe zabezpieczenia weryfikacji struktur integracyjnych z systemem centralnym.
- Blokada dodania towaru do zamówienia poniżej stanu lub poniżej stanu rezerwacji.
Blokada zabezpiecza przed wprowadzeniem zamówienia przekraczającego stany. Weryfikacja odbywa się w trakcie zatwierdzania dokumentu.
- Usprawniono system nadawania uprawnień do zasobów systemowych oraz możliwego pominięcia aktywności wybranego dostępu dla aplikacji.
- Zabezpieczono możliwy problem z automatyczną replikacją dla Android 12.
- Dodano rozpoznawanie linków www w treści komunikatów informacyjnych oraz ostrzeżeń.
- Dodano niezależne interfejsy powrotu z ekranu wydruków oraz wysyłki e-mail.
- Dostosowano do Android 12 (Apilevel 32).
- Dodano dźwiękowe powiadomienie o braku zeskanowanego kodu kreskowego.
- Rozwiązano możliwy problem z oznaczaniem produktów w liście pozycji po odczycie kodu kreskowego.
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia problemu z ponownym oznaczeniem dokumentu statusem „Nowy” po zmianie znacznika odłożenia.
- Dodano szereg zabezpieczeń zwiększających stabilność aplikacji.
- Zoptymalizowano wyświetlanie kartoteki kontrahentów.
- Naprawiono możliwy błąd w wyświetlaniu szczegółów artykułu.
- Zaktualizowano komponenty.
OSTRZEŻENIA:
Wersja 8.70.2 WAPRO Mobile wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.70.4 lub wyższej, z aktualną wersją struktur.
Aplikacje na urządzeniach należy wyreplikować przed aktualizacją, następnie wyczyścić bazę na urządzeniu oraz ponownie zreplikować po wykonaniu aktualizacji.
Usługi integracyjne należy zatrzymać wybierając opcję "Zatrzymaj i przygotuj do aktualizacji".
- Rozbudowano obsługę limitów kupieckich o weryfikację rozliczenia dokumentów magazynowych.
Dokument magazynowy wystawiony na urządzeniu zmniejsza dostępny limit kupiecki, a po realizacji na fakturę w systemie centralnym limit zostaje odblokowany. Realizacja na dokument handlowy uwalnia obciążenie dokumentu magazynowego, a rolę kontroli dalszego rozliczenia przejmuje dokument handlowy. - Dodano parametr blokady zmiany daty w nagłówkach dokumentów.
- Dodano możliwość ukrycia płatnika w wyświetlanych kontrahentach na urządzeniu mobilnym, przez odpisanie od użytkownika.
- Dodano obsługę kodów kreskowych dodatkowych jednostek.
Wszystkie jednostki wraz z przelicznikami i przypisanym do nich kodem kreskowym są dostępne w systemie Mobilnym. - Dodano znacznik fiskalny dla FV po wydruku na drukarce Posnet.
- Zaktualizowano bazę demo.
Konsola zarządzająca
- Poprawiono wyświetlanie szczegółów wizyt oraz przeglądów wizyt. (mh)
- Dokonano zmian w parametryzacji dla nowo zakładanej bazy.
Narzędzia integracji:
- Kreator integracji
- Zabezpieczono możliwe problemy w zestawieniu nowej konfiguracji.
- Podniesiono minimalną wymagana wersję systemu Android do 4.4 (Poziom API 19).
- Poprawiono wyświetlanie komunikatów ostrzeżeń.
- Drobne poprawki i usprawnienia.
Aktualizacja aplikacji na 4 pozycji numeru wersji [8.70.0.X] , dotyczy wyłącznie aplikacji na urządzenia mobilne i nie wymaga aktualizacji Konsoli zarządzającej.
- Dodano generowanie linków w uwagach kontrahenta oraz na karcie produktu.
- Dodano wyświetlanie ostrzeżeń dla kontrahentów podczas wyboru na dokument oraz usprawniono komunikaty ostrzeżeń dla produktów.
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia błędu podczas wydruku jednostek z wartością dziesiętną na drukarce fiskalnej z wykorzystaniem protokołu Posnet.
- Wyeliminowano możliwy problem z opisem w pozycji zamówienia.
Aktualizacja aplikacji na 4 pozycji numeru wersji [8.70.0.X] , dotyczy wyłącznie aplikacji na urządzenia mobilne i nie wymaga aktualizacji Konsoli zarządzającej.
- Dodano obsługę urządzeń Gen2Wave.
- Dodano zamknięcie trybu skanowania aparatem po prawidłowym odczycie kodu oraz zwiększeniu ilości na dokumencie.
- Dodano indywidualne konfiguracje skanerów Zebra dla każdej wersji aplikacji mobilnej oraz wyeliminowano możliwy problem z działaniem.
- Dostosowano do najnowszych wymagań Google Play w zakresie bezpieczeństwa i zgodności z wersją systemu Android 11.
- Zabezpieczono możliwość zablokowania przycisku replikacji przy wyłączonym mechanizmie automatycznej replikacji.
- Wyeliminowano możliwy problem z brakiem odpowiedzi aplikacji podczas wyszukiwania produktów w trakcie wystawiania dokumentu.
- Usprawniono odtwarzanie zarchiwizowanej bazy na urządzeniu mobilnym.
- Wyeliminowano możliwy problem z wydajnością aplikacji w operacjach wyszukiwania.
- Rozszerzono konfigurację skanera Honeywell EDA50k o automatyczną parametryzację.
- Dodano wydruk pola uwag na dokumentach przesunięć MW.
OSTRZEŻENIA:
Od dnia 2021-10-01 wraz z wersją 8.70.0 wycofany został wariant BIZNES linii STANDARD. Dostępny jest tylko wariant BIZNES linii 365.
Wersja 8.70.0 WAPRO Mobile oraz WAPRO Mobile Mag wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.70.0 lub wyższej.
- Automatyczna replikacja urządzeń
Automatyczna replikacja to możliwość samodzielnej wymiany danych przez urządzenia mobilne z systemem centralnym.
Użytkownik nie musi samodzielnie ponawiać replikacji by wysłać, zabezpieczyć lub zaktualizować dane, wykona to za niego automat pracujący w tle aplikacji mobilnej. Komunikat poinformuje również o przebiegu operacji w pasku powiadomień systemu, a w przypadku problemów z dostępnością serwera zasygnalizuje o wystąpieniu błędu w połączeniu.
Funkcjonalność bazuje na parametrach konfigurujących, tryb automatyczny jest aktywowany parametrem 80 oraz dostosowany częstotliwością parametru 81.
Zalecane jest wykorzystanie tego mechanizmu wraz z dopasowaniem interwału do ilości urządzeń oraz wydajności serwerów. Zbyt częste wykonywanie replikacji wpływa zarówno na wydajność serwera, jak i większe zużycie baterii na urządzeniu mobilnym.
Dostępność funkcji dla urządzeń od wersji systemu Android 9.
- Automatyczna integracja po replikacji
Funkcjonalność pozwala na wykonanie integracji z systemem centralnym bezpośrednio po przeprowadzonej replikacji. Mechanizm wyzwala przesłanie danych pomiędzy Konsolą zarządzającą a systemem centralnym, przyspieszając obieg informacji. Zastosowanie funkcji to instalacje magazynowe do pięciu stanowisk w równoczesnej pracy. Dla większych instalacji, a szczególnie instalacji kilkudziesięciu stanowisk, zlecany jest tryb skonfigurowany domyślnie oraz zwiększenie interwałów działania synchronizacji.
- Dodano obsługę dokumentów PZ na urządzeniu mobilnym, wraz z trybem odłożenia dokumentów w czasie. Konfiguracja umożliwia wymuszenie danego trybu wystawiania lub pozostawienia decyzji o odłożeniu w czasie użytkownikowi.
- Dodano obsługę dokumentów PZ na urządzeniu mobilnym, wraz z trybem odłożenia dokumentów w czasie. Konfiguracja umożliwia wymuszenie danego trybu wystawiania lub pozostawienia decyzji o odłożeniu w czasie użytkownikowi.
- Dodano możliwość sortowania pozycji dokumentów wg. lokalizacji na magazynie, przyspieszając proces kompletacji towarów.
- Dodano nowe urządzenia skanujące do pracy w magazynie wraz z ich automatyczną konfiguracją: Zebra TC-21 oraz Zebra TC-51.
- Dodano nowe urządzenie skanujące do pracy w magazynie Honeywell Scanpal EDA50k.
- Dodano logowanie informacji o przeprowadzonej replikacji na urządzeniu, z oznaczeniem wykonanych automatycznie oraz ręczne.
- Wprowadzono usprawnienia w mechanizmie wymiany danych oraz interfejsie programu.
Konsola zarządzająca
- Dodano generowanie kodów QR Code zawierających konfigurację użytkowników mobilnych w Konsoli. Wygenerowany kod jest dostępny w podglądzie lub w trakcie edycji użytkownika. Kod jest również możliwy do skopiowania i dalszej dystrybucji.
- Dodano parametry konfiguracyjne automatycznej replikacji oraz okresu powtórzeń.
- Dodano parametr synchronizacji po replikacji z możliwością oddzielenia synchronizacji zdjęć. Parametr umożliwia również na konfigurację w zakresie wykonywania synchronizacji po wszystkich lub tylko automatycznych replikacjach.
- Dodano parametr decydujący o synchronizacji atrybutów do współpracy z automatyczną replikacją.
- Dodano możliwość usuwania dokumentów przez użytkownika AdminMobile.
- Rozbudowano parametr określający domyślny sposób sortowania pozycji na dokumencie wg. lokalizacji w magazynie.
Narzędzia integracji:
Kreator integracji
- Usprawniono proces połączenia baz programów.
Komponenty integracji
- Zmieniono domyślny sposób tworzenia usług synchronizacji zwiększając niezawodność działania.
- Zabezpieczono możliwość zawieszenia aplikacji podczas edycji dokumentów.
- Dodano możliwość przypisania odrębnej drukarki fiskalnej do paragonów.
- Dodano obsługę skanera ZKC3503S.
- Usprawniono automatyczną konfigurację skanera Newland NLS-MT65.
- Zabezpieczono możliwość występowania problemu zawieszania aplikacji podczas wyszukiwania przy edycji dokumentu.
- Poprawiono działanie parametrów 56 i 57 związanych z wyświetlaniem lokalizacji towaru na magazynie.
- Poprawiono wybór pozycji dokumentu handlowego podczas skanowania na wielu magazynach.
- Poprawiono edycję pozycji niezreplikowanego dokumentu finansowego na urządzeniu mobilnym.
- Poprawiono numerację ofert, w przypadku braku znacznika wersji w numeracji.
- Dodano znacznik magazynu w numeracji niezależnej od magazynu zgodnie z szablonem numeracji.
- Zabezpieczono możliwość powstania problemu z nadaniem numeru dla dokumentów remanentowych REM oraz przesunięć MW.
- Inne drobne usprawnienia oraz poprawki.
- Dodano obsługę skanerów Newland.
- Dodano możliwość konfiguracji pozostałych skanerów na podstawie API.
- Wyodrębniono obsługę skanerów w osobnej zakładce konfiguracyjnej.
- Rozwiązano problem z certyfikatem SSL powodujący błąd replikacji dla urządzeń z systemem Android 4.4. i starszych.
- Dodano parametr umożliwiający wyszukiwanie intuicyjne po kodzie kreskowym w polu 'Szukaj' na liście produktów oraz pozycjach dokumentów.
- Usprawniono działanie okienka wyszukiwania z wykorzystaniem filtrów. Wyszukiwana wartość jest kumulowana z dodawanym filtrem i ma wpływ na zawężanie listy wyników filtrowania.
- Dodano parametr zmieniający sortowanie na edytowanym dokumencie. Dodane pozycje będą wyświetlane w kolejności dodawania na górze listy. Ustawienie na ostatnio dodanym umożliwi na płynną kontynuację pracy. Parametr ma zastosowanie podczas zapisania i szybkiego powrotu do edycji dużych dokumentów.
- Naprawiono problem z zapisem wydruku dokumentów do pliku dla wersji systemu Android 11.
- Poprawiono wyświetlanie wykazu błędów, informujących o powielonej numeracji czy braku stanu magazynowego asortymentu. Informacje umożliwiają dalszą edycję dokumentu na urządzeniu mobilnym.
- Poprawiono możliwość usuwania faktur niewyreplikowanych, zrealizowanych na podstawie wystawionych dokumentów WZ oraz ich ponownej realizacji.
- Inne drobne usprawnienia.
- Zapewniono prawidłową pracę aplikacji podczas wymuszenia ciemnego motywu systemu.
- Poprawiono problem z kasowaniem wartości cyfrowych, występujący dla klawiatur Samsunga.
- Usprawniono prezentację w szczegółach targetu. W przypadku różnych wartości realizacji i realizacji w czasie, prezentowany wykres jest odrębny dla obu wartości.
- Zaktualizowano bazę demo - aktualizacja dat, rozszerzono o kody kreskowe przypisane do jednostek zbiorczych.
- Poprawiono widoczność dokumentów danego typu w ramach kontenera dokumentów magazynowych.
- Zablokowano możliwość powstania dokumentów WZ z pozycjami bez ilości.
- Wycofano wymaganie formatowania NIP rozdzielonego myślnikami.
- Zablokowanie możliwości realizacji faktury podczas wystawiania dokumentu WZ przy braku wymaganych uprawnień.
- Poprawki wizualne.
Aktualizacja aplikacji na 4 pozycji numeru wersji [8.60.4.X] , dotyczy wyłącznie aplikacji na urządzenia mobilne i nie wymaga aktualizacji Konsoli zarządzającej.
- Zoptymalizowano zasoby oraz zmniejszono rozmiar aplikacji
- Poprawiono przycisk cofania z kartoteki produktów
- Wprowadzono usprawnienia komunikatów informacyjnych
Aktualizacja aplikacji na 4 pozycji numeru wersji [8.60.4.X] , dotyczy wyłącznie aplikacji na urządzenia mobilne i nie wymaga aktualizacji Konsoli zarządzającej.
- Dodano parametr na urządzeniu mobilnym: Fiskalizuj paragon automatycznie po zapisie. Parametr jest dostępny po wybraniu w konfiguracji drukarki Posnet.
Powyższa opcja jak i kolejne usprawnienia, ułatwiają pracę na stanowiskach mobilnych realizujących zadanie szybkiej sprzedaży detalicznej, inaczej POS (point of sale). - Dodano parametr na urządzeniu mobilnym: Wyłącz bluetooth po zakończeniu wydruku.
- Dodano parametr na urządzeniu mobilnym: Nie pytaj przed fiskalizacją paragonu.
- Dodano możliwość wyszukania kontrahenta po numerze NIP podczas dodawaniu paragonu oraz umieszczenie numeru NIP na paragonie w przypadku braku kontrahenta w bazie. Kontrahent w takim wypadku zostaje zapisany z automatycznie wygenerowanym numerem id. NIP jest drukowany na paragonie z możliwością przyszłej realizacji na fakturę. Funkcjonalność umożliwi również uzupełnienie danych z bazy GUS w kolejnych wersjach systemu.
- Dodano wydruk formy płatności na fakturze z wykorzystaniem drukarki i protokołu Posnet oraz poprawki rozmieszczenia danych na wydruku.
- Rozszerzono obsługę sortowania na listach dokumentów w pozycji wg. daty utworzenia o kolejne kryterium numeru dokumentu, co większa przejrzystość listy dokumentów w danym dniu.
- Dodano obsługę wbudowanego czytnika kodów kreskowych dla urządzeń Zebra TC70.
Czytnik jest dostępny do wyboru w parametrach systemowych urządzenia. Działa zarówno w liście pozycji dokumentu, zwiększając ilość +1, jak również w liście produktów wyszukując skanowane kody z wszystkich magazynów.
Dla precyzyjnej pracy zalecane jest ustawienie parametru czytnika: 'Send ENTER Key'. - Dodano dźwiękowe potwierdzenie poprawności odczytu skanu dla wbudowanego skanera.
- Rozbudowano możliwość wskazania oraz edycji osoby kontaktowej podczas planowania wizyty.
Typ wizyty determinuje wyświetlanie oczekiwanego kontaktu. W trakcie kontaktu telefonicznego lub wizyty bezpośredniej będzie to kontakt telefoniczny z możliwością rozwinięcia wszystkich form kontaktów, a w przypadku kontaktów drogą elektroniczną podpowiadane są adresy e-mail z linkiem do wysłania wiadomości. - Java wersja open jdk 16 - najnowsza wersja środowiska java dla systemów o architekturze x64, zabezpieczająca luki bezpieczeństwa oraz poprawiająca wydajność pracy.
- Zmieniono ikony oraz splashe dla programów zgodnie z redesignem aplikacji desktopowych.
- Poprawiono zapis zdjęć w ankiecie w przypadku braku zewnętrznej karty, od Androida w wersji 9.
- Zabezpieczenie możliwego problemu z utworzeniem automatycznej trasówki.
- Poprawki bezpieczeństwa - zabezpieczono ścieżki wywołania usług mobilnych umożliwiające eskalację uprawnień.
- Zabezpieczenia stabilizacyjne aplikacji mobilnych.
- Dodano przesyłanie wartości pól dodatkowych (atrybutów) pozycji dokumentów magazynowych i zamówień, skonfigurowanych jako słowniki w systemie WAPRO Mag.
- Zabezpieczenie możliwego problemu z utratą połączenia z bazą danych, w przypadku zmiany modelu oszczędzania energii w systemie w wersji systemu Android 9.0.
- Wykonano zmiany wyglądu Konsoli zarządzającej oraz komponentów konfiguracyjnych.
- Przeprowadzono szereg zmian stylistycznych polegających na unowocześnieniu interfejsu, a także uporządkowaniu wybranych formularzy dla zwiększenia ich czytelności.
- Wymieniono komponenty graficzne w tym ikony aplikacji oraz logotypy programów.
- Wykonano optymalizacje w zakresie integracji baz jak i replikacji urządzeń mobilnych.
- Wykonano modyfikacje uprawnień aplikacji zgodnie z wymogami sklepu google.play.
- Dodano generowanie parametrów konfiguracyjnych w postaci QR Code w Kreatorze konfiguracji. Konfiguracja w postaci QR Code jest gotowa do dołączenia i rozesłania w formie wiadomości e-mail na adresy użytkowników mobilnych. Odczytanie konfiguracji jest możliwe za pomocą jednego skanu urządzeniem zaraz po aktywacji. W generowanym kodzie hasło jest domyślnie ukryte, do przekazania alternatywną metodą, dla zwiększenia bezpieczeństwa. Istnieje również możliwość zmiany adresu do replikacji na adres zewnętrzny, by rozwiązanie było praktyczne i funkcjonalne w każdym środowisku.
- Rozszerzono parametr konfiguracyjny przypisywania nowych kontrahentów do pracowników - wszyscy do wszystkich
- Dodano automatyczne linkowanie pól dodatkowych kontrahentów
- Poprawiono obsługę zadań w kalendarzu
Poprawiono mechanizm replikacji
- Eliminacja możliwych problemów w trakcie wyboru dat
- Optymalizacja
OSTRZEŻENIE:
Wersja 8.60.0 WAPRO Mobile wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.60.0 lub wyższej.
Kreator integracji
- Dodano kreator integracji ułatwiający startową konfigurację systemu w zakresie spięcia baz danych z systemem centralnym (WAPRO Mag lub WAPRO Best).
- Dodano możliwość utworzenia oraz przesłania użytkownika w procesie startowym pomiędzy systemami z nadaniem hasła, wstępną konfiguracją roli oraz uprawnień.
- Dodano automatyczne utworzenie usługi integracyjnej.
- Dodano automatyczne utworzenie i sparametryzowanie usługi synchronizacji.
- Dodano możliwość grupowej dystrybucji parametrów synchronizacji na e-maile użytkowników mobilnych lub zapis ich konfiguracji do pliku.
Komponenty integracji
- Dodano możliwość zmiany logowania na dowolne konto systemu dla usług synchronizacji oraz integracji.
Konsola zarządzająca
- Wykonano zmiany wyglądu Konsoli zarządzającej oraz aplikacji mobilnych
Dopasowanie zmian - redesign aplikacji pierwszy etap, zmiany logotypów, oznaczeń pasków, oznaczeń wariantów 365 Biznes - Dopasowanie wariantu konsoli do wybranej aplikacji mobilnej, dopasowanie minimalnego zestawu ikon, funkcji, parametrów oraz uprawnień, w celu szybszej parametryzacji i zwiększenia ergonomii pracy.
Zmiany funkcjonalne aplikacji mobilnej
- Dodano obsługę pól dodatkowych typu hiperłącza z kartoteki artykułu.
- Dodano możliwość filtrowania kontrahentów po polach dodatkowych (atrybutach) w konsoli.
- Wykonano optymalizację wydajności całego systemu, zarówno w zakresie komponentów integracyjnych, mechanizmów synchronizacji oraz tworzenia połączeń integracji
- Dodano funkcjonalność przypisania osoby kontaktowej do wizyty, dzięki temu realizowany plan jest możliwy do wykonania w kontekście konkretnej osoby a nie całej firmy.
- Dodano możliwość określenia domyślnej ilości dni dla realizacji zamówień.
- Dodano możliwość decyzji o widoczności rozrachunków płatnika.
- Automatyczne przypisywanie kontrahentów - rozwój możliwości konfiguracyjnych parametru 32 o automatyczne przypisywanie kontrahentów do nowych użytkowników.
- Dodano możliwość parametryzacji możliwej zmiany cennika oraz rabatu w szczegółach pozycji.
- Dodano możliwość ukrycia obecnych stanów magazynu w trakcie wystawiania dokumentu.
- Dodano mechanizm wyłączający kontrolę otwarcia i zamknięcia bieżącego dnia pracy. W przypadku braku kontroli system przechodzi na działanie z bieżącą datą.
- Po pobraniu wersji zalecamy wykonanie pełnej replikacji -> replikacja, wyczyszczenie bazy, ponowna replikacja (niezbędny login i hasło użytkownika).
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia problemu z obsługą zdjęć w kartotece artykułów
- Po pobraniu wersji zalecamy wykonanie pełnej replikacji -> replikacja, wyczyszczenie bazy, ponowna replikacja (niezbędny login i hasło użytkownika).
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia problemu podczas zamykania dnia pracy
- Naprawiono problem wyświetlenia komunikatu błędu w przypadku zmiany daty w dokumencie
- Po pobraniu wersji zalecamy wykonanie pełnej replikacji -> replikacja, wyczyszczenie bazy, ponowna replikacja (niezbędny login i hasło użytkownika).
- Wyeliminowano możliwość wystąpienia problemu z wydrukiem do pdf lub wysyłką dokumentów e-mail na urządzeniach z androidem w wersji 10.
- Zabezpieczono możliwość zawieszenia aplikacji pozostawionej w tle.
- Poprawiono odświeżanie listy kontrahentów oraz oznaczanie w przypadku usunięcia oraz anonimizacji.
- Poprawki w działaniu interfejsu graficznego.
- Po wykonaniu aktualizacji zalecamy wykonanie replikacji, wyczyszczenie bazy oraz ponowną replikację.
- Dodano numer kontrahenta (wartość ID w liście kontrahentów), możliwość szybkiego wyszukiwania, filtrowania oraz sortowania po tej wartości.
- Dodano widok uwag do kontaktu bezpośrednio na liście osób kontaktowych kontrahenta.
- Dodano widoczność wyróżnika w liście kontrahentów.
- Poprawiono odświeżanie listy kontrahentów oraz możliwość wystąpienia problemu ograniczania wartości podczas dynamicznego przewijania listy.
- Zabezpieczono możliwość wyświetlenia błędu podczas wejścia w szczegóły artykułu zawierającego pola dodatkowe typu słownikowe.
- Zabezpieczono problem z opisami trasówek przy dwóch wizytach w tym samym dniu u jednego kontrahenta.
- Poprawki w interfejsie graficznym.
- Zoptymalizowano czas wykonywanej replikacji - eliminacja możliwego wstrzymania na ostatnim pakiecie
- Dodano wyszukiwanie artykułów w kartotece oraz na listach pozycji dokumentów po polu "Nazwa cd"
- Naprawiono mechanizm grupowego zaznaczania kontrahentów do planowania trasówek
- Poprawiono filtrowanie kontrahentów wg. miasta w kartotece oraz podczas wyboru kontrahenta na dokument
- Optymalizacja wydajności wyświetlania list kontrahentów
- Wyeliminowano możliwość zawieszenia aplikacji pozostawionej w tle w trakcie operacji sortowania
- Usunięto możliwy problem obliczania minimalnego narzutu pozycji dokumentu
- Poprawiono wyświetlanie kalendarza w widoku miesięcznym
- Usprawniono wyświetlanie targetów
- Zabezpieczenie możliwości zatrzymania aplikacji na urządzeniach z Androidem w wersji 4.2
- Usprawnienia elementów graficznych
- Aktualizacja silnika bazy danych SQLite do najnowszej wersji 3.31.1, zwiększenie wydajności aplikacji
- Usprawnienie działania skanera kodów kreskowych. Dodano zapamiętanie obrazu skanowanego kodu za pomocą aparatu, skanowanie kodów QRCode oraz Code39
- Zabezpieczenie możliwego problemu podczas próby zapisania parametrów
- Zabezpieczenie możliwości wprowadzenia spacji w adresie serwera replikacji
- Dodano wydruk faktur fiskalnych oraz paragonów na drukarce fiskalnej Posnet Temo Online (protokół Posnet)
- Usprawniono działanie słownika uwag podczas edycji dokumentu
- Poprawiono działanie filtrów kontrahenta
- Poprawki interfejsu
- Eliminacja możliwości wystąpienia błędu podczas duplikacji pozycji
- Wprowadzono usprawnienia interfejsu w mechanizmie wyszukiwania kontrahentów
- Poprawiono jakość grafiki w komponentach zmiany wartości +/-
- Dodano automatyczny podpis pracownika na wydrukach wszystkich dokumentów
- Przywrócono skalowanie zdjęć produktów
- Usprawniono wygląd list rozwijalnych w całej aplikacji
- Poprawiono elementy graficzne zaznaczania w trybie wielu obiektów, wybór cenników oraz kontrahentów w kalendarzu
- Wyeliminowano możliwość zablokowania wyboru kontrahenta na dokument oferty
- Zabezpieczono możliwość wystąpienia błędu podczas edycji karty kontrahenta lub dodawaniu kontrahenta
- Optymalizacja ekranu wyboru drukarek Bluetooth / WiFi
- Zwiększono poziom bezpieczeństwa danych aplikacji przez podniesienie api level target 29
- Usprawniono mechanizm wyszukiwania
- Naprawiono problem dostępności pierwszej pozycji podczas wywołania okienka szybkiego wyszukiwania
- Zoptymalizowano moduł ankiet
- Dodano nowe style dla znaczników
- Rozbudowano menu szybkich akcji o dodawanie kontrahenta
- Usprawniono działanie klawiatury
- Usprawniono ekran pozycji dokumentów
- Dodano zliczanie ilości wszystkich i wybranych pozycji
- Usprawniono pozycjonowanie podczas przełączania pozycji klawiaturą
- Wyeliminowano możliwość wystąpienia błędu wydruku przez interfejs bluetooth
- Poprawiono przyciski, ich ergonomię tapnięć oraz style pól tekstowych
OSTRZEŻENIE:
Wersja 8.50.0 WAPRO Mobile wymaga do poprawnej pracy programu WAPRO Mag w wersji 8.50.0 lub wyższej.
Zmiany wyglądu aplikacji mobilnej
- Wprowadzenie zmian wizualnych całej aplikacji, usprawniających ergonomię pracy na urządzeniu mobilnym, jak również nadają aplikacji nowoczesny wygląd spójny z kolorystyką systemu WAPRO ERP.
- Została wykonana całkowita przebudowa wyglądu ekranu dodawania pozycji do dokumentów, na którym zmodyfikowano mechanizm przechodzenia pomiędzy pozycjami oraz nagłówkiem i umiejscowienia poszczególnych informacji. W miejsce statycznej klawiatury numerycznej, dostępnej podczas wprowadzania pozycji, dodano klawiaturę wysuwaną, dzięki czemu widoczny jest większy zakres danych, a po wysunięciu klawiatury mamy pod ręką znacznie więcej funkcji szybkiego dostępu, co znacząco wpływa na szybkość dodawania pozycji.
- Klawiatura została wyposażona w możliwość przechodzenia strzałkami pomiędzy pozycjami. Umożliwia szybsze dotarcie do opcji filtrowania i wyszukiwania jak i zmianę ilości dla aktywnych pozycji.
- W górnej części ekranu dodano pasek narzędzi, umożliwiający wywołanie funkcji systemu tj. filtrowanie, wyszukiwanie czy sortowanie, jednorodne w każdym miejscu aplikacji.
- Zmodyfikowano wygląd oraz działanie filtrów aplikacji.
- Optymalizacja list przewijania za pośrednictwem menu alfabetycznego z prawej strony ekranu na listach kontrahentów oraz listach produktów.
Pola dodatkowe kontrahentów
- Pola dodatkowe kontrahentów umożliwiają prowadzenie wartości tekstowych, liczbowych oraz dat w polach typu pole wpisywane lub pole oparte na słowniku.
- Każdy typ pola umożliwia wprowadzenie wartości na urządzeniu mobilnym zgodnie z jego definicją. Umożliwia również wybór ze słownika lub skorzystania z kalendarza i zapisania daty.
- Uruchomienie oraz definicja pól dodatkowych odbywa się w systemie WAPRO Mag. Wartości ustawione w obu systemach są synchronizowane w obu kierunkach, w trakcie replikacji trafiają na urządzenia umożliwiając ich dalszą edycję.
- Każde pole dodatkowe posiada indywidualne uprawnienie w konsoli, co daje możliwość elastycznej konfiguracji samego podglądu każdego z pól, włączenia dodawania oraz edycji wszystkich lub wybranych pól na urządzeniu.
- W przypadku braku zastosowania pól dodatkowych w systemie mobilnym można je dezaktywować uprawnieniami dla wybranych użytkowników lub znacznikiem „Replikowany” eliminując z replikacji pole dla wszystkich użytkowników.
Uprawnienia danych handlowych kontrahenta
- Dodano możliwość ograniczenia wyświetlania i edycji zaawansowanych danych kontrahenta, ustaleń handlowych oraz rachunków bankowych.
- Nowe uprawnienie ogranicza rolę handlowca do wprowadzenia danych podstawowych dla nowo pozyskanych kontrahentów jak również ogranicza dostęp do wybranych informacji podczas edycji.
Logowanie domenowe
- Dodano możliwość zmiany logowania na dowolne konto systemu dla usług synchronizacji oraz integracji.
- Konfigurator integracji – modyfikacja usprawniająca proces aktualizacji. Konfigurator w momencie zatrzymania usługi zapyta użytkownika o zatrzymanie w celu przeprowadzenia aktualizacji. W takim przypadku zostaną przeprowadzone czynności:
- zarchiwizowane połączenie wraz z jego parametrami integracyjnymi,
- wysłane oraz odebrane dane, by uniknąć utraty nieprzesłanych informacji
- rozłączone bazy w celu przebudowy struktur.
Po wykonaniu aktualizacji, podczas uruchamiania usługi połączenia oraz ich parametry mogą zostać odtworzone.
- Dodano wydruki dokumentów PW / RW
- Dodano obsługę drukarek Extech
- Dodano integrację znacznika fiskalizacji do systemu centralnego
- Modyfikacja obliczania targetów, przez eliminację obliczania wizyt o statusach anulowanym lub usuniętym
- Modyfikacja obliczania targetów w przypadku definicji wspólnego celu dla kilku handlowców, jest on zliczany dla całej grupy
- Dodano ograniczanie targetów w Konsoli zarządzającej zgodnie z głównym filtrem dat
- Dodano możliwość wydruku uwag na dokumentach KP
- Dodano obsługę zmian statusów zadań CRM
- Dodano ograniczanie zadań CRM w Konsoli zarządzającej zgodnie z głównym filtrem dat
- Poprawiono wyświetlanie trasówek oraz przypadki powielania w jednym dniu
- Zablokowano możliwość ograniczania magazynów i kas na użytkowniku centralnym
- Usprawniono mechanizm zaznaczania i dezaktywacji użytkowników
- Poprawiono wyświetlanie stanów magazynowych na dokumentach w przypadku występowania innej jednostki sprzedaży
- Zabezpieczono możliwy problem z prezentacją tras handlowców na mapie
- Zabezpieczono możliwe problemy podczas importu zdjęć dla formatów nieobsługiwanych przez urządzenia mobilne
- Zabezpieczono możliwy problem podczas anonimizacji danych kontrahenta za pośrednictwem modułu WAPRO RODO
- Usprawniono działanie wywoływanego menu na urządzeniu mobilnym
- Zabezpieczono możliwy problem podczas zmiany maski numeracji ofert oraz kontynuacji
- Zmiana mechanizmu obsługi uprawnień w aplikacji w systemie Android. Obecnie są one nadawane przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.
Zakres wymaganych uprawnień dotyczy:- Aparat – skanowanie kodów kreskowych, zdjęcia w ankiecie
- Telefon – wywoływanie kontaktów z aplikacji
- Lokalizacja – zapisywanie pozycji kontrahenta oraz urządzenia
- Pamięć – wysyłka dokumentów, zapisanie konfiguracji oraz pliku log aplikacji
- Zmieniono rodzaj menu w listach dokumentów oraz pozycjach dokumentu, umożliwiając prezentację większej ilości opcji
- Dodano wydruk paragonu do pliku pdf, jak również wydruki graficzny, termiczny i tekstowy na drukarkach niefiskalnych
- Poprawiono mechanizm wyszukiwania w liście kontrahentów podczas wyboru na dokument oraz w liście artykułów i pozycjach dokumentów
- Dodano wywołanie nowego menu w raportach, edycji kontaktów i edycji zadań
- Zaktualizowano bazę demo na rok 2019
- Zabezpieczono możliwe problemy podczas replikacji
- Wyeliminowano przyczyny nieaktywnego menu na urządzeniach z Androidem 7.1 oraz 8.0
- Podniesienie poziomu zabezpieczeń oraz wydajności aplikacji
- Zmiana wymagań aplikacji mobilnej, najniższa wersja systemu to Android 4.1
- Aktualizacja i przebudowa komponentów związanych z obsługą bazy SQLite
- Dodatkowe wywołanie menu
OSTRZEŻENIE:
Wersja 8.40.0 wymaga do poprawnej pracy wersji programu WAPRO Mag (8.40.0 lub wyższej).
Targetowanie - planowanie sprzedaży
Funkcjonalność targetowania umożliwia wprowadzenie planu sprzedażowego, celów do realizacji wizyt lub działań merchandisingowych w dowolnym zakresie czasowym oraz przy wskazaniu oczekiwanych wartości.
W celu umożliwienia skutecznej realizacji targetów sprzedażowych warto, aby pracownicy terenowi rozłożyli główny cel na kilka mniejszych, które będą osiągane w sposób systematyczny. Weryfikacja targetów w niewielkich okresach, pozwala również na interwencję w przypadku znacznych odchyleń od realizacji celu finalnego.
Do właściwego ustalenia targetów niezbędne jest precyzyjne sklasyfikowanie kontrahentów, by przedstawiciele handlowi byli w stanie identyfikować klientów o najwyższym potencjale i mogli kierować do nich odpowiednio zintensyfikowane działania sprzedażowe w odpowiednim momencie. Właściwie dobrany target do potencjału klienta umożliwi na optymalne wykorzystanie możliwości handlowca, a także potencjału sprzedażowego klientóww sposób równomierny w całym okresie targetowania. Pozwali także siłom sprzedaży uniknąć zjawiska realizacji pozostałych celów w ostatnich dniach okresu rozliczeniowego.
Tworzenie definicji targetów jest oparte na 3 krokach, tak by w łatwy sposób możliwe było skopiowanie wybranego elementu i wykorzystanie go do definicji innego działania czy zakresu. Rozbicie na 3 warstwy definicji odciąża również bazę danych w przechowywaniu tych samych elementów i zwiększa jej wydajność.Podczas ustalania typów danych możemy posłużyć się kartoteką kontrahentów, klasyfikacją, wskazanymi produktami, kategorią lub typem dokumentu. Wybrane elementy określą cel działań naszych handlowców.
W kolejnym kroku ustalamy działanie do wybranych typów danych i mogą to być ilości produktów, wartości netto lub brutto, liczba dokumentów, ilość wizyt lub liczba ankiet.
Do tak zdefiniowanych działań dodajemy w kolejnym kroku wartości targetu, zakresy dat w których będzie on aktywny oraz przypisujemy użytkowników.
Targety są dostępne na urządzeniu zaraz po replikacji użytkownika mobilnego pod ikoną ‘Raporty’ w głównym ekranie aplikacji. Każda replikacja wykonuje również przeliczenie zdefiniowanych targetów z uwzględnieniem nowo powstałych danych, dlatego czasy replikacji mogą się wydłużyć podczas definicji większych zakresów danych co należy uwzględnić podczas projektowania targetów.
Przy równomiernym wyznaczaniu targetów handlowcom, system pozwali ocenić ich efektywność na podstawie realizacji celów. Może również stanowić element systemu premiowego, dzięki jasno określonym celom oraz ich realizacji, możemy maksymalnie zmotywować pracowników do zwiększenia zaangażowania i osiągania maksymalnych wyników.