Często zadawane pytania
Tak, aby w pełni korzystać z Wapro eBiuro (integracja i wymiana danych między eBiuro a Wapro ERP), konieczne jest posiadanie licencji Wapro Kaper lub Wapro Fakir. Licencje te nie są wliczone w cenę usługi Wapro eBiuro.
Usługa Businesslink nie jest obligatoryjna, jednak nie możemy wówczas korzystać z pełnej automatyzacji procesów księgowych i pozostaje nam ręczne księgowanie dokumentów przekazywanych z Portalu eBiuro do Wapro ERP.
Proszę pamiętać, że usługa Businesslink nie jest wymagana, ale zapewnia integrację z KSeF, funkcję OCR z AI (dostępna wkrótce) oraz pełną automatyzację procesów księgowych.
eBiuro umożliwia wymianę dokumentów z klientami, dzięki funkcjom Skrzynki nadawczej i Skrzynki odbiorczej. Przekazane dokumenty automatycznie trafiają do Wapro ERP, gdzie można je księgować ręcznie lub automatycznie. eBiuro umożliwia:
- obsługę dokumentów KSeF z dzięki Businesslink,
- szybką komunikację z klientami dzięki systemowi powiadomień.
W Portalu eBiuro wyróżniamy dwa konteksty pracy. Użytkownik może pracować w portalu księgowym lub portalu klienta. Portale te różnią się przede wszystkim widokami. Funkcje panelu Startowego, Dokumentów, tablicy Kanban czy panelu Administratora działają zgodnie z podobnymi mechanizmami.
Zachęcamy do skorzystania z opcji na stronie internetowej Portalu eBiuro: Zobacz wersję DEMO, w której możesz zapoznać się z kontekstami pracy.
Wersja testowa umożliwia pracę w kontekście własnej firmy (wymagany jest proces rejestracyjny, w którym utworzone zostanie dedykowane konto i nadany dostęp na okres 30 dni od momentu rejestracji). System zachowa pełną funkcjonalność w okresie i wariancie, który został wybrany w procesie rejestracji. Dane w aplikacji po rejestracji nie są uzupełnione i użytkownik powinien wprowadzić wszystko od podstaw.
Wersja DEMO nie wymaga rejestracji i pozwala na pracę na danych przykładowych. Każdy dostęp do aplikacji w trybie DEMO umożliwia pracę na nowej kopii bazy co uniemożliwia powrót do raz zapisanych danych w bazie demo. Praca w trybie demonstracyjnym umożliwia zapoznanie z kontekstem pracy księgowym i klienckim
Proces ten odbywa się z poziomu aplikacji finansowo-księgowych Wapro ERP. W aplikacji Wapro Kaper lub Wapro Fakir, wchodzimy do firmy, którą chcemy zaprosić do usługi. Po wybraniu zakładki Inne, a następnie sekcji Portal eBiuro, możemy zaprosić firmę do eBiura.
Po uruchomieniu opcji sprawdzamy dane firmy i dodajemy użytkowników, którzy mają mieć dostęp do portalu eBiuro. Następnie uzupełniamy dane i wskazujemy grupę uprawnień, do której ma zostać przypisany użytkownik: Udziałowcy (szerszy zakres uprawnień, dostęp do informacji podatkowych firmy), Pracownik (węższy zakres uprawnień).
Uwaga - Zwróć szczególną uwagę na poprawność adresu e-mail - stanowi on login użytkownika, niezbędny do zalogowania do Portalu. Na podany adres system wyśle link do nadania hasła. Po zmianie hasła konto stanie się aktywne, a system gotowy do pracy.
Proces ten odbywa się z poziomu aplikacji finansowo-księgowych Wapro ERP. Wchodzimy w aplikacji Wapro Kaper lub Wapro Fakir na zakładkę Inne, do sekcji Portal eBiuro i wybieramy pozycję Dodaj użytkownika Wapro ERP do eBiura.
Po uruchomieniu opcji dodajemy użytkowników, którzy mają zostać przeniesieni do portalu eBiuro i uzupełniamy ich dane.
Uwaga - Zwróć szczególną uwagę na poprawność adresu e-mail - stanowi on login użytkownika, niezbędny do zalogowania do Portalu. Na podany adres system wyśle link do nadania hasła. Po zmianie hasła konto stanie się aktywne, a system gotowy do pracy.
Zwróć szczególną uwagę na poprawność adresu e-mail - stanowi on login użytkownika, niezbędny do zalogowania do Portalu. Sugerujemy, aby e-mail użytkownika był imienny. Na podany adres system wyśle link do nadania hasła. Po zmianie hasła konto stanie się aktywne, a system gotowy do pracy.
Dodanie firmy z poziomu Portalu eBiuro nie spowoduje synchronizacji z bazą Wapro ERP, to znaczy firma założona w portalu eBiuro nie zostanie przeniesiona do Wapro Kaper, Wapro Fakir i nie będzie można wymieniać danych między aplikacjami.
Proszę pamiętać, że dla pełnej synchronizacji danych między systemami firma powinna być zapraszana do portalu eBiuro z poziomu aplikacji Wapro ERP. Po uruchomieniu aplikacji Wapro ERP i wejściu w konkretną firmę, którą chcemy zaprosić, przechodzimy na zakładkę Inne i klikamy pozycję Zaproś firmę do eBiuro.
Tak, można dodać użytkowników ręcznie. Należy to zrobić w panelu Administracyjnym (ikona ) ,o którego dostęp ma właściciel licencji – nazywany Mandantem oraz użytkownicy dodani do grupy uprawnień Administratorzy.
Użytkownika możemy dodać w kontekście firmy – właściciela licencji lub w kontekście firmy będącej klientem właściciela licencji.
Uwaga – najwygodniej dodawać użytkowników będąc w kontekście danej firmy w Portalu eBiuro.
Tak, w trakcie dokonywania opłaty możliwe jest wskazanie danych karty płatniczej, która będzie zgodnie z cyklami obciążana. Karty obsługiwane są przez operatora TPay. Asseco Business Solutions S.A. nie przechowuje danych karty w swoich systemach.
Usługa rozliczana jest za liczbę aktywnych użytkowników, a opłata jest po stronie posiadacza licencji na Portal eBiuro. Właściciel licencji może założyć więcej użytkowników niż wykupił, ale dostęp realizowany jest tylko dla oznaczonych jako nieprzeniesieni do archiwum.
Aplikacja działa na systemie Windows/Linux/MacOS/Android w przeglądarce internetowej. Przeglądarka powinna być regularnie aktualizowana.
Aplikacja dostosowuje się responsywnie do rozmiaru ekranu urządzenia, zatem komfortowa praca możliwa jest na komputerze, tablecie i telefonie.
Aplikacja do działania wymaga aktualnej przeglądarki internetowej i stabilnego łącza internetowego.
Jeśli użytkownik nie posiada dostępu do Internetu, praca w aplikacji nie jest możliwa. Aplikacja działa wyłącznie w trybie Online.
Aplikacja pracuje w trybie wyłącznej sesji – nie jest możliwe utrzymywanie wielu sesji na wielu urządzeniach. Utrzymanie wielu sesji na różnych urządzeniach może powodować błędy obsługi zapisów w Portalu.
Opcja resetu hasła możliwa jest wyłącznie poprzez wysłanie linku resetującego hasło na adres e-mail. Nie ma możliwości ręcznego ustawienia hasła przez dział Help Desk.
Portal eBiuro umożliwia pracę na kolejnych kartach przeglądarki, ale nie ma możliwości uruchomienia zawartości tej samej karty wielokrotnie w różnych kartach, np.: w jednej karcie możemy mieć otwartą Listę dokumentów, a w kolejnej - Skrzynkę Nadawczą lub Odbiorczą.
Tak, wszystkie dane są bezpieczne. Jako dostawca usługi dbamy o zachowanie największego bezpieczeństwa zarówno fizycznego, jak i logicznego, aby w przypadku awarii można było odtworzyć dane, a niepowołane osoby nie miały do nich dostępu.
Zgodnie z regulaminem usługi, pierwsza opłata dokonywana jest w momencie zakończenia okresu testowego i przejścia do trybu produkcyjnego. Następne opłaty realizowane są zgodnie z datą końca danego okresu rozliczeniowego indywidualnie dla każdego klienta.
W przypadku braku rozliczenia automatycznego system umożliwi pracę przez okres maksymalnie 7 dni. Należy jednak pamiętać, że w przypadku dokonania opłaty w tym okresie karencji, nowa data końca abonamentu zostanie wyznaczona nie od daty płatności a od końca pierwotnej daty końca okresu.
Pomoc do Portalu eBiuro dostępna jest online pod adresem (https://wapro.pl/dokumentacja-erp/anywhere/), użytkownik może także korzystać ze wsparcia działu Help Desk (serwis.wapro@assecobs.pl).
Testuj za darmo!
Pełna funkcjonalność przez 30 dni bez opłat!
Jeśli chcesz wystawić fakturę na dane swojej firmy, załóż własne konto testowe i korzystaj
z pełnej wersji oprogramowania bezpłatnie przez 30 dni!
Chcesz dowiedzieć się
więcej?
Skontaktuj się z nami!
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityki prywatności.